Warning Brussel lanceert 'Mr. HIV 2013', een reeks fotoportretten die als doel
hebben de serofobie te bestrijden en het actieve burgerschap van personen met
HIV binnen het homomilieu te promoveren. Deze serofriendly campagne richt zich
voornamelijk tot de LGBT-gemeenschap van de hoofdstad om de zichtbaarheid van seropositieve homo's in Brussel in een ander daglicht te stellen. De campagne wordt gesteund door het
Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Gelijke Kansen en
Diversiteit).
Dit communicatiemiddel, vrij geïnspireerd op de in het
homomilieu welgekende 'Mister Leather'- en 'Mister Bear Belgium'-verkiezingen,
bleek al snel een doeltreffende oproep te zijn tot het deelnemen, het poseren,
en het bedenken van een slogan; kortom tot betrokkenheid bij het project, en
dit terwijl er niet daadwerkelijk word overgegaan tot een verkiezing in de ware
definitie van het woord.
Iedereen wordt geraadpleegd en, waar nodig, betrokken
bij elke fase van het conceptiewerk, van de fotosessies tot de verspreiding van
de flyers. Dankzij een sneeuwbaleffect, zorgt de betrokkenheid van eenieder in
dit gemeenschappelijk project dat verankerd is in het dagelijks leven van het
Brusselse homomilieu vanzelf voor het succes en de doeltreffendheid van de
campagne die overigens nog steeds gaande is.
Momenteel is een Mr.
HIV-verkiezing nog niet mogelijk. Maar dat houdt Warning Brussels niet tegen om
toch uit te pakken met enkele foto's die naar zo een mister verkiezing
verwijzen. Tussen nu en de volgende Belgian Gay Pride van mei zal elke maand een
nieuwe reeks Mr. HIV portret- ten worden verspreid in het centrum van Brussel.
bronnen: GayLive.be / Warning Brussel