zaterdag 30 maart 2013

Jon & Ton | "Acteur 'Jon van Eerd' werd overvallen door Homoseksualiteit"


Jon van Eerd was jaren geleden bijna met een vrouw getrouwd. "Maar toen werd ik overvallen door mijn homoseksualiteit".

Dat vertelt Van Eerd aan De Telegraaf. Jon was begin twintig toen hij gevoelens kreeg voor een andere man, maar op dat moment had hij nog een serieuze relatie met ene Lucy.

"Ik voel nu nog hoe vreselijk ik het vond haar te moeten vertellen dat ik verliefd was geworden op een man, Ton Fiere. En toen mijn aanstaande schoonouders inlichten. Ik word er nu nog ongemakkelijk van."

Aangenaam gezelschap
"Ton was eerst alleen aangenaam gezelschap", gaat de 52-jarige acteur verder. "Ik had helemaal niet zo door dat ik langzaam gek op hem werd. We hadden samen lol, that's all."

De twee groeiden echter steeds dichter naar elkaar toe. "Op een gegeven moment was daar de eerste zoen. Ton begon en ik was verkocht. Toen moest ik het onder ogen zien."

Contact
Inmiddels zijn Van Eerd en zijn echtgenoot al 30 jaar bij elkaar en ze zijn vijf jaar officieel getrouwd. Met Lucy heeft hij sinds kort ook weer contact, via Facebook.

"Dat is het mooie van het digitale tijdperk. Ze woont in het Amerikaanse Seattle, is getrouwd en heeft kinderen. Ik vind het heel fijn dat ik haar weer tot mijn vrienden mag rekenen."

bronnen: Nu.nl / De Telegraaf