woensdag 27 maart 2013

Ferry Doedens helpt Homo's graag 'Uit de Kast'


Ferry Doedens vindt het 'te gek' dat hij homo's 'Uit de Kast' helpt. "Af en toe hoor ik van een jongen die een voorbeeld ziet in Lucas of in mij".

Dat vertelt Doedens in een interview met Nieuwe Revu.

"Zo van: door jou heb ik wel die stap durven zetten om uit de kast te komen. Dat vind ik alleen maar te gek", aldus de soapacteur.

Doedens, die in 'Goede Tijden, Slechte Tijden' de homoseksuele Lucas Sanders speelt, wist zelf als tiener al dat hij op jongens valt. Toch was het moeilijk dat op te biechten aan zijn ouders. "Mijn oudere broer is ook homo. Ik vond het dus wel lastig om te vertellen. Ik was 15. Mijn moeder moest wel even huilen, want ze schrok toch een beetje. Maar mijn vader zei: jongen, als jij er gelukkig mee bent, helemaal goed".

Gesteund
Doedens' ouders hebben de 22-jarige acteur ook altijd gesteund in zijn carrièrekeuzes. "Maar ik ben gelukkig nooit gepusht", vertelt Doedens, die als 5-jarige al voorspelde ooit in GTST te spelen. "Ik wilde zelf altijd in de spotlights. Aandacht trekken zat er van jongs af aan in."

Toch heeft de roem ook zijn keerzijde voor de acteur. "Voor GTST keek ik mensen altijd aan, en nu kijk ik niemand meer aan als ik door een drukke winkelstraat loop. Daarom heb ik nu ook een auto, want ik trok die mensen ook niet meer in de trein. Iedereen wil met je praten, daar heb ik soms echt geen zin in".

bronnen: NU.nl / Nieuwe Revu