zaterdag 30 maart 2013

Homoseksueel in de voetballerij ?! Onmogelijk !!


Voormalig profvoetballer Robbie Rogers heeft aangegeven dat het in de voetballerij onmogelijk is om uit de kast te komen. De Ameri- kaan vreesde alleen al voor de leuzen vanuit het publiek.

"In de voetbalwereld is het onmogelijk om je als homoseksueel te outen, want niemand heeft het eerder gedaan", zegt Rogers. "Dat is gek en triest. Ik was bang voor de reactie van mijn ploeggenoten. Zouden ze me in de kleedkamer en in de bus anders behandelen, zelfs al bleef ik dezelfde persoon."

Rogers is een van de weinigen die uit de kast is gekomen. In The Guardian vervolgt hij: "Voorheen zei ik tegen mezelf: ze weten niet dat ik homoseksueel ben, dus dat heeft niets te betekenen. Maar nu ze dit wel weten, wat moet ik doen ?! In de tribunes springen en met hen vech- ten ?!"

Op de Nederlandse velden was Rogers enige tijd te bewonderen in het shirt van SC Heerenveen. Ook speelde hij voor de Amerikaanse voetbal- club Columbus en de Engelse clubs Leeds United en Stevenage.

bronnen: ElfVoetbal.nl / The Guardian