zondag 7 april 2013

Corrie is me toch een uitlaatklep !!


Als we met Gay.nl een kerstetentje plannen, is 't Sluisje in Amsterdam altijd de eerste optie die we bekijken. Het zal moeilijk zijn om een sympathieker restaurant te vinden in Amsterdam, want de service en show zijn van hoog niveau en elke avond opnieuw verras- send. Gay.nl interviewt Harold Kneppers, de eigenaar van 't Sluisje, die in het dragrestaurant vooral bekend staat als de charmante Corrie Camping.

Hoe lang doe je al drag ?!
Al 18 jaar. In mijn jeugd heb ik altijd veel theater gedaan, dat vond ik heerlijk. De travestie is er eigenlijk pas in gekomen toen ik met mijn toenmalige partner voor het eerst naar de Hollywood-party ging in de iT. We deden dat met kleding en pruiken uit de verkleedkist van m'n ouders. Een tijdje later wilden we een 70's party organiseren, maar we hadden geen geld om artiesten te boeken. Toen hebben we zelf disco- jurken in elkaar genaaid en daarmee zijn we gaan optreden. Dat vonden mensen zo leuk dat we werden gevraagd voor bruiloften en om op te treden in de Exit en zelfs de iT.

Hoe ga je vervolgens van het uitvoeren van een act in de stad naar het runnen van een drag-restaurant ?!
Ik runde samen met mijn broer Michael een kapsalon, maar ik had het eigenlijk helemaal gehad met het kappersvak en met overdag werken. Ik ben veel meer een avondmens. Michael wilde altijd al de horeca in en toen kwam de kans om 't Sluisje over te nemen. Mijn partner Andy en ik moesten kiezen of we het circuit in wilde, zoals Nicki Nicole het bijvoorbeeld deed, of dat we gingen voor een vast honk. We hebben voor het laatste gekozen en gelukkig ging het vanaf dag één goed.

Waar komt de naam Corrie Camping eigenlijk vandaan ?!
Eerst heette ik Anna Rexia en Andy noemde zichzelf Bo Limia. Niet veel later werden we samen de Fruitcakes. In 't Sluisje kwam pas mijn huidige naam. Ik had een ordinaire, camping-achtige outfit aan en toen is het geboren. In een interview werd ik opeens Corrie Camping genoemd, dat is er toen in gebleven. Ik ben ooit eens opgebeld door een vrouw die écht Corrie Camping heette. Ik wist niet dat iemand zo'n belachelijke naam kon hebben !! Ze was ontzettend kwaad en wilde dat ik de naam niet zou gebruiken, maar daar heb ik me natuurlijk niets 
van aangetrokken.

In hoeverre verschilt Corrie van Harold ?!
Ik ben wel wat rustiger. Corrie is me toch een uitlaatklep, die durft alles te zeggen. En het leuke is dat ze er mee weg komt. Als je verkleed bent kun je veel meer maken, mensen reageren heel anders op je. Zanger Leenderd heeft veel bij ons opgetreden, soms als drag en soms ge- woon als zichzelf. Als hij optrad als zichzelf, kon hij niet dezelfde grapjes maken als tijdens z'n drag-act. Mensen konden een valse grap dan totaal niet plaatsen.

Je runt 't Sluisje samen met je broer. Zien we hem ook in drag rondlopen ?!
Haha, nee. Hij doet de administratie en de keuken en ik ben verantwoordelijk voor de show, de aankleding en het personeelsbeleid. Dat werkt heel goed. We werken al dertig jaar samen, ik kan me niet voorstellen dat ik zonder hem zou werken. Hij hoeft zeker niet in drag, we hebben al een leuk, gevarieerd team van entertainers. Iedere avond zijn er twee artistes die de optredens verzorgen. We zorgen altijd voor een leuke mix, met zowel Amsterdamse meezingers, als internationale klassiekers. En dat passen we uiteraard ook aan de gasten van dat moment aan. Zo wordt het altijd een gezellige avond.

Wat voor gasten komen er in 't Sluisje zoal eten ?!
Echt van alles !! Homo, hetero, alles kan. We hebben veel terugkerende gasten, veel bedrijfsuitjes, afscheidsetentjes, je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben het wel eens te gast. De laatste tijd komen er veel Engelse meiden. Die pakken dan in de middag het vliegtuig naar Amsterdam, komen bij ons eten, gaan dan stappen en gaan met de eerste vlucht weer terug. Die moeten we wel in de eerste shift hebben, anders zijn ze niet te doen, haha.

Corrie zit al een tijdje in het vak, heeft ze nog ambities ?!
Ik zou het leuk vinden om een keer naar New York te gaan om daar drag te doen. Maar ik kan ook over 10, 20 jaar naar Benidorm met mijn Willeke Alberti-act tussen de bejaarden, haha.

En dan aan de Costa del Sol de bingo doen ?!
Nee, ik haaaaat bingo !!

Wil je Corrie toch de bingo zien doen ?!  Op woensdag 17 april doet ze hem 'one night only' in dragrestaurant 't Sluisje !!
x  

bronnen: Gay.nl / NCRV - Man Bijt Hond