maandag 14 januari 2013

Jody Foster 'officieel' Uit de Kast

Jody Foster heeft erkend lesbisch te zijn. De 50-jarige Amerikaanse filmster werd in Los Angeles tijdens het Golden Globe Gala geëerd met een Cecil B. Demille Award voor haar oeuvre. 'Ik heb een belangrijke mededeling vanavond'.

'Ik ben duizend jaar geleden al uit de kast gekomen, in het Stenen Tijdperk, in de tijd dat een fragiel meisje familie, vrienden en collega's genoeg vertrouwde om open te zijn, om daarna langzaam maar zeker trots te zijn op wie ik ben tegenover iedereen die ze ontmoette. Maar tegenwoordig schijnen celebs details uit hun privéleven te moeten begeleiden met een persconferentie, een geurtje en een reality-show.'

De filmster zei in haar speech alles voor haar carrière te hebben opgegeven sinds ze drie jaar oud was: 'Dat lijkt me genoeg reality-show, vindt u niet ?!' Eigenlijk dacht ik dat ze in 2007 al Uit de Kast was gekomen: tijdens de uitreiking van de Sherrry Lansing Leadership Award. Toen dankte ze haar partner voor haar steun in 'gelukkige en rottige tijden' en zei: 'Mijn mooie Cydney'.

Foster begon al op zeer jonge leeftijd in Hollywood; op haar 14e werd ze al genomineerd voor een Oscar voor haar rol in Taxi Driver. In 1989 kreeg ze het beeldje voor haar rol in 'The Accuesed'. Na 47 jaar in het vak, nam Foster gisteravond ook min of meer afscheid als actrice, bedankte het publiek en zei: 'Op naar de volgende 50 jaar.'

bron: Gay.blog.nl
  

Is Jodie Foster dan toch Lesbienne ?!

Jodie Foster wist te verbazen tijdens haar dankwoord bij de Golden Globe Awards. Daar kreeg ze een oeuvreprijs toegekend, en bij het dankwoord lichtte ze een tipje van de sluier op over haar seksuele geaardheid. Daarover is al vaker gespeculeerd, maar nooit bracht ze er iets over naar buiten.

De actrice begon hakkelend aan haar speech, met de mededeling dat ze een belangrijke aankondiging ging maken die haar PR-vertegenwoordiger waarschijnlijk zenuwachtig zou maken. Daarna zei ze: "Ik zal het maar gewoon zeggen, hardop en trots... Ik ben, eh, single."

Daarna bekritiseerde ze homoseksuele acteurs en actrices om de manier waarop ze tegenwoordig hun seksuele geaardheid bekend maken, "met een persconferentie, een parfum en een realityshow op prime time." Haar speech werd met applaus en gejuich ontvangen.

bronnen: FilmTotaal.nl / YouTube