donderdag 18 april 2013

Vader steekt zoon in brand omdat hij Homo en Seropositief is


                     
In Peru heeft een vader zijn zoon met benzine overgoten en in brand gestoken nadat hij vernomen had dat die homo en met hiv be- smet was.

Volgens de locale krant La Región ging de 49-jarige Hitler Baneo Núñez tot deze daad over omdat hij de geruchten en pesterijen van zijn dorps- genoten over de seksualiteit van zijn zoon moe was.

Hij probeerde zijn zoon, die in het artikel enkel met de initialen R.B.P wordt vermeld, in brand te steken. De buren kregen met moeite het vuur geblust en de 22-jarige jongen hield er brandwonden over in zijn gezicht en op zijn armen en benen. Naast zijn besmetting met hiv zou hij ook nog tuberculose hebben.

"Mijn vader wou me vermoorden omwille van deze ziektes maar mijn tante haalde me weg uit het huis van mijn vader en stuurde me naar een instelling. Spijtig genoeg aanvaard mijn vader mij niet zoals ik ben".

HoLeBi-organisatie Comunidad Homosexual de la Región Loreto (CHERL) hoopt dat de autoriteiten dit geval serieus behandelen en dat het zorgt voor een verandering van de toenemende haat tegen homosekeulen die in de regio wonen.

bronnen: GayLive.be / La Región