zaterdag 20 april 2013

Amerikaanse basketbalspeelster komt Uit de Kast


                            
De Amerikaanse basketbalspeelster Brittney Griner heeft voor het eerst een interview gegeven waarin ze openlijk spreekt over haar lesbische geaardheid. In het interview voor Sports Illustrated geeft ze de indruk dat ze zich al geruime tijd geout heeft tegenover haar vrienden en familie.

"Het is gewoon wie je bent. Maak je geen zorgen over wat andere mensen gaan vertellen omdat ze altijd wel iets weten. Als je jezelf trouw blijft laat je dat doorkomen. Verstop niet wie je echt bent".

In het interview laat de veelbelovende basketbalspeelster weten dat ze nooit haar lesbische geaardheid heeft willen verstoppen nu ze aan de vooravond staat van een professionele carriere.

"Het was niet zo moeilijk. Ik zou niet zeggen dat ik iets te verstoppen had. Ik ben altijd heel open geweest over wie ik ben en ook over mijn seksualiteit. Dus het was niet zo moeilijk. Als ik kan tonen dat ik uit de kast ben en dat alles in orde is kan dat een teken zijn voor de jongere genera- ties om zich ook zo te voelen".

In het interview met Sports Illustrated vertelt Brittney Griner ook dat ze vroeger veel gepest werd als kind omwille van haar gestalte en sek- suele geaardheid.

Griner werkt al sinds haar eerste jaar bij het collegebasketbalteam van Baylor's aan wat ongetwijfeld een beloftevolle carriere zal zijn bij de Amerikaanse basketbalcompetitie WNBA. In 2009 werd ze uitgeroepen tot de beste basketbalspeelster uit de middelbare scholencompetitie. Zij zorgde er ook voor dat Baylor college in 2012 de nationale titel behaalde. Tot nu toe is ze de enige speelster die meer dan 2000 punten scoorde en meer dan 500 worpen blokte in de collegecompetitie bij het vrouwenbasketbal.

bronnen: GayLive.be / YouTube.com