donderdag 18 april 2013

België | Jaouad Alloul: 'Ik schaam me niet voor mijn verleden als Mira Mirage'


                     
"Ik heb nooit geprobeerd om iets te verstoppen. Ik schaam me voor niets dat ik in mijn leven heb gedaan". Dat zegt The Voice kandi- daat Jaouad Alloul in een exclusief interview met Gay&Night-ZiZo dat online verscheen. Hij reageert op de geruchten die de laatste weken over hem gepubliceerd zijn. In diverse media werd gesuggereerd dat hij zijn homoseksualiteit en verleden als drag-queen zou willen verzwijgen.

"Het heeft mij pijn gedaan, als ik eerlijk mag zijn. Ik ben enorm trots op mijn geaardheid. Het heeft mij ook de nodige moeite gekost om te staan waar ik nu sta, zeker omdat ik van Marokkaanse origine ben", vertelt de 27-jarige Jaouad in een openhartig interview met het magazine.

Ook zegt Jaouad geen schrik te hebben dat zijn verleden, waarin hij optrad als zijn dragqueen alter ego Mira Mirage, hem stemmen zal gaan kosten. "Ik wist ook dat ik mij nergens om hoefde te schamen. Niet om een dikke nek te hebben, maar ik stónd er echt als drag. Ik heb het vier of vijf jaar gedaan, ik heb mijn ding gedaan en mensen konden appreciëren wat ik deed. Dat was voor mij het belangrijkste".

In het interview vertelt Jaouad ook uitgebreid over zijn coming-out. "Ik kom uit een modern, maar wel heel gelovig gezin. Echt nog traditioneel gelovig. Ze zagen homoseksualiteit niet als iets dat echt bestond, maar als een ziekte of iets dat de duivel heeft veroorzaakt". Toen Jaouad het nieuws vertelde, kwam dit thuis niet goed aan. "Mijn familie wilde ingrijpen en me naar een therapeut sturen. Dat wilde ik niet. Het werd toen enorm hard en zwaar. Er zijn echt wel woorden gevallen die mij denk ik de rest van mijn leven gaan bijblijven".

Jaouad, die in het team van Alex zit, brengt deze week 'No Room For Doubt' van Lianne La Havas. Het wordt meteen ook een beslissende afle- vering van 'The Voice' aanstaande vrijdag want tijdens deze vierde liveshow stuurt opnieuw elke coach 1 talent meteen door naar de volgende ronde, wat ook meteen de halve finale is. Hierna is het aan stemmend Vlaanderen om 1 van de 2 overgebleven kandidaten per team door te laten gaan, namelijk diegene met het hoogst aantal stemmen. Voor de andere kandidaat is hier het Voice-avontuur onverbiddelijk afgelopen. Er gaan dus 8 kandidaten door naar de halve finale van The Voice van Vlaanderen, die op vrijdag 26 april 2013 plaatsvindt.

bron: GayLive.be