maandag 15 april 2013

Kevin | Genieten !!!


                          
COLUMN - Gistermiddag was ik met m'n moeder op de markt. Altijd leuk, zo'n braderie, en praten met de verkopers blijft ook gezellig. Ik weet niet meer precies hoe we erop kwamen, maar een man achter zo'n marktkraam zei tegen me: "Jij hebt daarentegen nog alle tijd van de wereld. Hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd lijkt te gaan. Geniet er maar van".

Op zo'n moment ga ik dan weer nadenken over hoe mijn leven er over 10 jaar uit zou zien. 27 is toch wel een mooie leeftijd, en als je dan 28 wordt, weet je zeker dat je nooit in de 27-club terecht zal komen. Dat is toch een soort van mijlpaal.

7 april werd ik dus 17. Met zo'n leeftijd mag ik net niks, maar doe ik net alles. Dat blijft echt het motto voor dit nieuwe levensjaar. Toch vind ik jarig zijn iets raars. Elk jaar gebeuren er dingen. Leuke en minder leuke dingen, wat gewoon bij het leven hoort. Het is toch apart dat je in een mum van tijd zomaar 'afstand' doet van alle gebeurtenissen in het afgelopen jaar.

Net als met oud en nieuw, wanneer ik om twaalf uur standaard ga lopen janken. Ik weet nog steeds niet zeker of het nou door de champagne komt of dat ik er gewoon echt niet tegen kan. Natuurlijk zijn er dingen die je mee zal nemen in het nieuwe levensjaar, maar ik heb altijd het idee dat je alles in hetzelfde jaar moet hebben afgesloten. Ik denk dat het een soort van dwangneurose is ofzo. Een nieuw jaar betekent nieuwe dingen, en zeker als je nog in je tienerjaren zit waarvan ik nog lekker 3 volle jaren van kan genieten.

Gisteravond genoot ik ook namelijk. Verjaardagen zijn er ten slotte om gevierd te worden, en dat is ook goed gebeurd !! De chemische Petrikov wodka aan het einde viel wel een beetje fout, maar dat is maar een bijzaak. Het duurde wel een week voordat ik door had dat ik jarig ben geweest, want op het moment zelf besef ik dacht echt niet. Na een goed feest heb ik dan eindelijk door: "oh ja, jarig !! Jaartje erbij. Gezellig. Oké bier".

In de lente jarig zijn heeft wel zo z'n voordelen, omdat de zomer eraan komt met nog meer feesten waaronder de roze dagen en natuurlijk de Gay Pride !! Lekker verstand op nul, drankje erbij, muziek, veel mensen, en dansen maar. Helemaal geweldig.

Met zo'n eerste echte lentedag als vandaag, 20 graden, heb je toch wel meteen veel meer zin in de zomer. Lekker vrij van school, niks aan je kop qua leerwerk enzo, en gewoon lekker chillen en feesten. Deze zomer wordt intens genieten. Dat weet ik wel zeker.

Kevin Hijne

bron: KamKrant.nl