maandag 4 maart 2013

Raffaëla Paton wordt ambassadrice Gay Pride 2013


Raffaëla Paton zet zich dit jaar in als ambassadrice van de Amsterdam Gay Pride, zo laat de organisatie van het jaarlijkse evenement zondag weten. De zangeres, zelf biseksueel, vierde in de Sugar Factory in Amsterdam de bekendmaking van het nieuws met een op- treden, waarin ze 'Born This Way' van Lady Gaga ten gehore bracht.

"Het lijkt dat homoseksualiteit geaccepteerd is in de maatschappij, maar helaas is dat nog niet zo. Ik lees nog steeds berichten over dat onder andere jongeren zelfmoord plegen, omdat ze gepest worden om hun geaardheid", laat Raffaëla weten.

"Ik ben ontzettend blij dat ik mij dit jaar 'het gezicht van' mag noemen, ambassadrice van de Amsterdam Gay Pride en dat ik via deze manier kan bijdragen om de acceptatie van LHBT's te vergroten. It's more than okay to be gay !!"

Paton brengt speciaal voor de gelegenheid een Gay Pride Anthem uit. Uiteraard is de zangeres ook te zien tijdens de Botenparade en op ver- schillende podia tijdens de feestelijke week in Amsterdam.

bron: Algemeen Dagblad


Loting Grachtenparade / Raffaëla Paton gezicht van Amsterdam Gay Pride  

Stichting ProGay heeft zondag tijdens een perspresentatie in de Sugar Factory in Amsterdam de loting verricht voor de 18de editie van de botenparade. Notaris Meijer maakte bekend welke 80 boten dit jaar aan de Gay Pride mogen deelnemen.

Opvallend is de boot van stichting Secret Garden. De opvarenden hebben hun roots in islamitische landen zoals Marokko, Iran, Irak en Egypte. Ashok Sitabi van Secret Garden: "Wij vinden het belangrijk om de moslimgemeenschap in Nederland te laten zien dat de islam goed te vereni- gen is met homoseksualiteit", aldus ProGay in haar persbericht.

De volledige deelnemerslijst en volgorde van meevaren wordt binnenkort bekendgemaakt. De Amsterdam Gay Pride begint op zaterdag 27 juli en duurt tot en met zondag 4 augustus met de beroemde botenparade op zaterdag 3 augustus. Het thema van de Amsterdam Gay Pride dit jaar is 'Reflect'.

Tijdens de presentatie zondag werd ook de nieuwe huisstijl van de Gay Pride, en de samenwerking van ProGay met Raffaëla Paton gepresen- teerd. Raffaëla, die twee weken terug nog het programma 'De Beste Zangers van Nederland' won, is dit jaar het gezicht van de Amsterdam Gay Pride. De zangeres, zelf biseksueel, neemt het officiële Gay Pride Anthem voor haar rekening en is te zien bij de botenparade en op verschillende podia.

Ze vindt het een eer om zich in te mogen zetten voor de homo-emancipatie in Nederland. "Het lijkt dat homoseksualiteit geaccepteerd is in de maatschappij, maar helaas is dat nog niet zo. Ik lees nog steeds berichten over dat onder andere jongeren zelfmoord plegen, omdat ze gepest worden om hun geaardheid". Dan denk ik 'Kom op, het is 2013, dit kan en mag toch niet meer gebeuren'. Daarom ben ik ontzettend blij dat ik mij dit jaar 'het gezicht van' mag noemen, ambassadrice van de Amsterdam Gay Pride en dat ik via deze manier kan bijdragen om de acceptatie van LHBT's te vergroten. It's more than okay to be gay" ‼

bron: GaySite.nl