dinsdag 5 maart 2013

Bartblog | Lentekriebels !!


COLUMN - Iedereen is die kou volgens mij nou onderhand al wel zat, ik in ieder geval wel !! En vandaag, 4 maart 2013, is het eindelijk weer eens mooi weer in het zuidelijke deel van Nederland. Geen idee hoe het is in de rest van ons kikkerlandje, maar hier was het super !!

Ik was om half 1 uit van school, en mijn zusje toevallig ook. Ik stelde voor om naar de stad te gaan, het was immers zeer goed weer. Zei stemde ermee in, en zo pakten we de bus, met onze school boeken, richting de stad. Heerlijk weer !! We stapten uit de bus en we roken de vislucht al van de markt. Het was immers maandag en dan hebben we markt hier.

Super gezellige sfeer hing er, vooral omdat iedereen met een niet al te dikke jas liep, en sommige zelfs zonder. Ik waagde het er maar niet op, net hersteld van een week ziek dus ik wou niet gauw weer een week op bed hoeven liggen. Eerst lekker een swirl gegeten, heerlijk met dit weer. Daarna gaan winkelen, een hoop nieuwe dingen gescoord:

•  Een nieuwe spijkerbroek
•  Een nieuwe zonnenbril (voor mijn zusje gekocht)
•  Chanel nagellak (ook voor mijn zusje)
•  Een super leuke pet, bij de H&M

En nog een hoop meer ... Als ik dan winkel houd ik mijzelf gauw moeilijk in. Met de achterliggende gedachte dat ik morgen weer loon krijg, bleef ik maar winkelen, heb ook maar gauw even 50 euro apart gehouden, mocht mijn tas dan eindelijk binnen komen heb ik er wel geld voor.

Na het winkelcentrum uit gekomen te zijn, zijn we een rondje op de markt gaan lopen. Door de gezellige sfeer en muziek had ik zin om te dansen, dat deed ik maar niet, als het wat warmer zou zijn, zou ik het toch wel zo doen. Dan trek ik gewoon wat mensen mee die doen dan vast met me mee. Maar goed buiten dit alles om had ik weer een geslaagde middag, ik zit nu lekker thuis met een ijskoud glas limonade, lekker aan het genieten van wat muziek.

Nog een fijne dag schatjes, en tot gauw !!

Bart Alleman

bron: KamKrant.nl