zondag 6 januari 2013

Ke$ha: "Ik val op mensen, ongeacht geslacht"


De Amerikaanse zangeres Ke$ha heeft tegen het tijdschrift Seventeen verteld dat ze biseksueel is. Ook maakt ze zich in het blad sterk tegen het pesten van homo's, bi's, lesbiennes en transgenders.

"Ik ben helemaal voor het aanpakken van het pesten van homo's, lesbiennes en transgenders. Onder andere door mijn kleine broertje," vertelt de popzangeres. "Hij is 13 en wordt uitgelachen omdat hij stottert. Ik heb geen enkele tolerantie voor mensen die anderen belachelijk maken." De naam van haar nieuwe album, Warrior, komt voort uit deze gedachte. "Je kan het slachtoffer worden of je bewijst dat ze het verkeerd hebben."

In het interview zegt de zangeres verder: "Ik hou niet alleen van mannen. Ik hou van mensen. Het gaat me niet om het geslacht."  Ze voegt toe sowieso niet zo veel met labels te hebben.

Neon Hitch, de Britse singer/songwriter met wie Ke$ha 'Blah, Blah, Blah' schreef, zei eerder dit jaar al dat de zangeres "gelooft dat iedereen gay is. Sommige mensen weten het alleen nog niet." Neon is onlangs zelf ook als bi uit de kast gekomen.

bronnen: Expreszo.nl / Seventeen / YouTube