zaterdag 23 januari 2016

Connor Kruithof | Transgender wil 'borstamputatie' betalen met crowdfunding

Burgh-Haamstede  →  Connor Kruithof (16) werd geboren als meisje en wil zo snel mogelijk van zijn vrouwelijke vormen af. "Het past niet bij hoe ik me voel". Maar geld voor de dure operaties heeft hij niet.

Omdat de Burghse transgender Connor Kruithof - voorheen 'Lotte' - nog geen achttien is, moet hij zelf voor de kosten opdraaien. En vijfduizend euro krijgt hij niet zo maar bij elkaar gesprokkeld. Met goede hoop is hij via internet een crowdfundingsactie begonnen.

"Ik wil graag van die vrouwelijke kenmerken af. Het hoort niet bij mij. Mijn borsten zitten me dwars. Het doet me fysiek en mentaal pijn, omdat het simpelweg niet past bij hoe ik me voel", legt hij uit.

Lastig ademen
Tot de borsten operatief worden verwijderd, draagt Connor 'binders'. Dat zijn hele strakke topjes zijn borst platdrukken. "Het knelt enorm en dat doet pijn. Ik kan er soms lastig door ademen", vertelt hij. Maar de binder uitdoen en zijn vormen tonen, beschouwt Connor niet als een optie. "Ik ben een jongen en jongens hebben geen borsten".

Geen luxe operatie
► Het loopt nog geen storm met de fondsenwerving. "In de eerste maand heb ik tien euro ontvangen", zegt Connor teleurgesteld ‼  Gisteravond stond de teller op iets meer dan honderd euro. "Ik denk dat veel mensen niet goed begrijpen hoe belangrijk dit voor me is". Connor doelt mede op de negatieve reacties onder het bericht over zijn crowdfundingscampagne dat TV-programma Hart van Nederland op Facebook deelde. "Je zegt niet zo maar op een dag: nu wil ik een ander lichaam. Voor mij is dit geen luxe operatie".



bronnen: PZC.nl / Facebook.com – Hart van Nederland
                        

VIDEO: Connor is geboren als Lotte en wil nu ook medisch Connor worden. Via crowdfunding wil hij zichzelf en andere...
Geplaatst door Hart van Nederland op woensdag 20 januari 2016