donderdag 30 mei 2013

Vlaams Lesbisch meisje aangevallen met glas


                     
Voor de 26-jarige Vlaamse Valérie Cuppens eindigde een leuke avond in discotheek The Factory twee weken geleden als een nacht- merrie, toen een onbekende man naar haar uithaalde met een stukgeslagen glas. Hij verwondde haar gezicht en het hoornvlies van haar oog raakte beschadigd. Nu is ze met de politie op zoek naar de boosdoener.

"En dat allemaal omdat mijn vriendin en ik lesbisch zijn", zei Valérie tegen Het Nieuwsblad. "Alles ging vlot totdat een jongen ons verwijten naar het hoofd slingerde. We moesten als homoseksuelen wegblijven. Een groepje van zeven, acht jongens zette zich rond mijn vriendin. Haar blik naar mij stelde me gerust omdat ze lachte, maar even later liep het toch mis. Een jongen kwam naar me toe en haalde uit met een stuk- geslagen glas. Hij duwde me tegen de grond en vluchtte".

Een uitsmijter en barman ontfermden zich over Valérie. Vanwege de ernst van de verwondingen moest ze naar de spoeddienst, waar ze vier hechtingen kreeg. "Het bleek erger te zijn dan ik eerst dacht. We besloten terug te gaan naar The Factory. Daar was de sfeer met de buiten- wippers grimmig geworden. Toen ik de politie belde om een aangifte te doen, werd het erger. We kregen verwijten naar ons hoofd geslingerd en ze beschuldigden een vriendin van mij omdat ze een ander meisje zou geslagen hebben. Tegenover de politiepatrouille verdedigden ze zich meteen door te zeggen dat wij de schuldige waren. Dat vind ik verschrikkelijk. We zijn aangevallen voor onze geaardheid en dat zou in deze maatschappij niet meer mogen".


bronnen: GayKrant.nl / Het Nieuwsblad