maandag 27 mei 2013

Roze Maandag start campagne: 'Gayday, Gayday' !!

De Stichting Roze Maandag trapte vanmiddag de nieuwe campagne af voor de komende editie van Roze Maandag tijdens de kermis. 'Gayday, Gayday': een invasie van het roze leger in (miniatuur) Tilburg.

Krijgen ze het toch weer voor elkaar. Nog geen week nadat Stichting Roze Maandag een prestigieuze reclame-award in de wacht sleepte voor de reclamecampagne van 2012 voor 'Be Gay for a Day' - die met die grote Barbie-dozen - komt de organisatie met een nieuwe campagne voor de Roze Maandag op 22 juli 2013. Een roze leger van speelgoedsoldaatjes valt een miniatuur-versie van de Tilburgse Heuvel binnen, compleet met parachutisten.

Prachtig gemaakte video met in de hoofdrol een nagebouwd stadshart en roze soldaatjes.

De vorige campagne was vooral fysiek, legt voorzitter Naud van de Wijngaart van Stichting Roze Maandag uit. "Deze keer richten we ons meer op online. Facebook, Twitter. 'Gayday, Gayday' is een verwijzing naar 'Mayday'. Uiteraard !!". Voor deze campagne werkte de stichting opnieuw samen met het Tilburgse reclamebureau Scheepens.


bronnen:  Brabants Dagblad / Stichting Roze Maandag / YouTube.com 
      
        
             
   

Roze Maandag wint prijs voor beste campagne in 2012

Stichting Roze Maandag heeft donderdagavond - 23 mei 2013 - de SAN-Accent voor beste reclamecampagne in de wacht gesleept. De felbegeerde, landelijke reclameprijs werd toegekend voor de campagne 'Be Gay For A Day' tijdens de Tilburgse Kermis 2012.

"Dit is de kroon op ons werk", liet Roze Maandag-voorzitter Naud van de Wijngaart. "Een enorm compliment voor Roze Maandag en voor reclame- bureau Scheepens waar wij al zes jaar mee samenwerken".

Roze Maandag kreeg de SAN-Accent in de categorie Non-profit / Overheid. "In die categorie waren de grootste namen uit de reclamewereld genomineerd, dus dit is een superprestatie en een mooie waardering van onze vakbroeders in de reclame".
x
bronnen: Brabants Dagblad / Stichting Roze Maandag