vrijdag 26 april 2013

Amerika · John Paulk | 'Ex-Homo' biedt excuses aan

John Paulk, een Amerikaanse man die claimde dat hij door religie van zijn homoseksualiteit 'genezen' was, heeft nu zijn excuses aan- geboden voor die bewering.

De voormalige voorzitter van Exodus International zei: "Tien jaar lang was ik advocaat en verkondiger voor wat bekend staat als de 'ex-gay movement', waar we verklaarden dat seksuele oriëntatie kon worden veranderd door een hechte relatie met God, intensieve therapie en vast- beslotenheid. Daar geloofde ik toen echt in. En hoewel veel dingen in mijn leven als Christen veranderden, deed mijn seksuele oriëntatie dat niet".

Paulk ziet zichzelf niet meer als 'ex-homo' en biedt geen steun meer aan de beweging. "Laat me alsjeblieft duidelijk zijn: Ik geloof niet dat reparatieve therapie seksuele orientatie verandert. Het brengt zelfs schade toe aan veel mensen".

Met zijn statement bevestigt hij dat hij zijn huwelijk van twintig jaar met 'ex-lesbienne' Anne beëindigt. Het voormalige koppel schreef ooit het boek 'Love Won Out: How God’s Love Helped Two People Leave Homosexuality and Find Each Other'. Een paar jaar later werd hij in gay bars gefotografeerd en verloor hij zijn baan om zijn hypocrisie.

bron: GayKrant.nl