donderdag 25 april 2013

Nieuwe Foto Campagne | COC Nederland roept op tot meevechten !!


                              
COC Nederland heeft donderdag een nieuwe campagne gelanceerd waarin Hetero's en Lesbiennes, Homo's, Bi's en Transgenders (LHBT's) worden opgeroepen om mee te vechten in de strijd voor LHBT-emancipatie en lid te worden van het COC. Onder het motto 'Er is nog veel om voor te vechten. Vecht mee', portretteert de campagne acht strijdbare LHBT's die kwesties aankaarten waar zij in Nederland en de rest van de wereld mee geconfronteerd worden.

"Als veel mensen meevechten, kunnen we samen een vuist maken", zegt COC-voorzitter Tanja Ineke over de campagne. "Dat bleek onlangs toen we met duizenden demonstreerden tegen de Russische antihomowet. Het bleek ook afgelopen december toen voorlichting op school ver- plicht werd nadat meer dan 12 duizend mensen de COC-petitie tekenden".

Ineke stelt vast dat "hoe meer mensen lid of donateur van het COC worden, hoe sterker we staan". Ook hetero's worden opgeroepen lid van de homo-organisatie te worden want "om lid te worden van Greenpeace hoef je ook geen zeehondje te zijn", zegt de COC-voorzitter.

De campagne, die de komende tijd ook wordt gepromoot via de lidverenigingen van het COC, bestaat onder meer uit een serie foto's met boven- schrift. "Jonge homo's doen vijf keer vaker een zelfmoordpoging. Ik laat me echt niet kisten", zegt een lesbisch meisje. Een jonge man: "In Irak worden homo's zoals ik gemarteld en vermoord". Een oudere dame: "Ik ken mensen die in het bejaardenhuis terug de kast in zijn ge- vlucht". Een leraar: "Mijn school wilde mij ontslaan, alleen omdat ik een relatie kreeg met een man".

bronnen: GaySite.nl / COC Nederland