vrijdag 21 december 2012

Linda de Mol is de nieuwe Homomoeder


Linda de Mol is de nieuwe homomoeder van Nederland. Zij kreeg de meeste stemmen in de jaarlijkse enquête die op de website Gay.nl wordt gehouden. De mediacoryfee neemt het stokje over van Patricia Paay, die de functie het afgelopen jaar vervulde.

Het Gay Icon 2012 is volgens de bezoekers van de grootste homowebsite van Nederland de 26-jarige musicaldanser Mathijs Beugelink uit Amsterdam. Hij raakte in februari 2012 zwaargewond nadat hij tijdens 't carnaval werd mishandeld omdat hij volgens de dader een 'kankerhomo' was. Beugelink stond op het punt internationaal door te breken, maar zal door een scheur in zijn ruggenwervel nooit meer professioneel kunnen dansen. De rechtbank liet de verdachte eerder deze week vrij, in afwachting van nieuwe verhoren over de zaak.

Ex-minister Jan Kees de Jager werd uitgeroepen tot beste homoseksuele politicus van het jaar. De bezoekers van Gay.nl vonden cabaretière Claudia de Breij de leukste lesbienne van 2012. De uitslag werd vrijdagochtend bekendgemaakt in de uitzending van Serious Request.

bronnen: Algemeen Dagblad / Gay.nl


Mathijs Beugelink is Gay Icon 2012  -  Linda de Mol de nieuwe Homomoeder
                           





Mathijs Beugelink is door bezoekers van website Gay.nl uitgeroepen tot Gay Icon 2012. Dat heeft Giel Beelen vrijdagochtend tijdens Serious Request bekendgemaakt. Beugelink raakte deels verlamd nadat hij tijdens Carnaval van een trap werd geduwd en startte als antwoord daarop de 'Stichting tegen Homogeweld'. In de jaarlijkse enquête van website Gay.nl werd daarnaast Linda de Mol gekozen tot homomoeder en bleek Paul Turner de meest irritante homo te zijn.
"Het winnen van deze titel geeft me veel kracht na een bewogen jaar. De steunbetuigingen die ik heb mogen ontvangen hebben ervoor gezorgd dat ik nog harder heb kunnen werken aan mijn revalidatie en toekomst. Door de oprichting van mijn stichting merk ik dat we er nog niet zijn met de homo-emancipatie, maar net als met mijn revalidatie komen we elke dag een stap verder. Bedankt uit de grond van mijn hart voor iedereen die op mij gestemd heeft!".

Beugelink stond lange tijd tweede achter Ferry Doedens, maar kreeg uiteindelijk de meeste stemmen. De aandacht voor de rechtszaak tegen de verdachte die deze week begonnen is, lijkt de doorslaggevende factor te zijn geweest. Tijdens de eerste zitting ontkende de verdachte Beugelink geduwd te hebben en gaf hij aan dat hij 'kankerhomo' een standaard scheldwoord vindt. De rechter heeft de verdachte voorlopig vrij- gelaten.
Homomoeder
Linda de Mol is Neerlands nieuwe homomoeder. Ze neemt het stokje over van Patricia Paay, die vorig jaar de eervolle benaming kreeg. Paay werd dit jaar derde. Linda de Mol zorgt jaarlijks voor een spraakmakend moment met de lancering van haar tijdschrift L'HOMO. Dit jaar stonden acteurs Tygo Gernandt en Thijs Römer zoenend op de cover.

Linda: "Wat een enorme eer, ik vind het te gek! Door de L'HOMO komt homoseksualiteit weer in het nieuws en ik denk dat dat op prijs gesteld wordt."

In andere categorieën vielen onder andere Claudia de Breij (leukste lesbo), Ellen deGeneres (Internationaal icoon) en Jan Kees de Jager (politicus van het jaar) in de prijzen. Ferry Doedens kreeg twee keer de meeste stemmen: als stijlicoon en als tv-icoon. Doedens werd tweede in de algemene Gay Icon-verkiezing.

Paul Turner irritantste homo
Lange tijd ging het nek aan nek, maar uiteindelijk is Paul Turner verkozen tot meest irritante homo van 2012. Hij liet Gordon met slechts 18 stemmen achter zich. Turner kwam al eerder dit jaar negatief in het nieuws omdat Gerard Joling hem niet bij het concert van De Toppers wilde hebben. "Ik kan er niet naar kijken, zo overdreven vind ik het", zei Joling in maart over de voormalig Voice-finalist.

In totaal zijn er ruim 20.000 stemmen uitgebracht. Naast iconen wordt er ook gestemd op horeca en nieuwsfeiten. De uitslagen hiervan worden later dit jaar bekendgemaakt.

bron: Gay.nl