zaterdag 12 september 2015

Fred van Leer en Henny Huisman verrijken jury 'Mister Gay Netherlands' 2015

Stylist Fred van Leer en kersverse homovader Henny Huisman zullen op 25 september naast Diva Mayday plaatsnemen in de jury tijdens de finale van Mister Gay Netherlands 2015 in club Panama in Amsterdam.

Fred van Leer: "Ik heb er heel veel zin in ‼ Bij Holland’s Next Top Model ben ik altijd met meiden in de weer, leuk dat ik nu een keer jongens mag jureren. Daarbij zijn homo's de laatste tijd veel te vaak om de verkeerde redenen in het nieuws. Een onbevreesd rolmodel dat jonge homo's laat zien dat ze trots mogen zijn op wie ze zijn is dus erg welkom. Enne, hij mag natuurlijk ook een beetje knap zijn".

Henny Huisman, die als homovader eerder dit jaar op de Tilburgse kermis 25 homostellen symbolisch in de echt verbond en meevoer op een Pride-boot, stapt ook met veel enthousiasme in de jury. "Er worden nog steeds mannen en vrouwen beledigd om wie ze zijn en wat ze voelen. Daar erger ik me aan. Iedereen mag houden van wie hij wil. We leven in een vrij land en ik merk dat we achteruitgang boeken op dit vlak. Ik preek als hetero, vader en opa van zes kleinkinderen ook niet voor eigen parochie als ik dit zeg. Maar ik heb ook genoeg verstand van mooie mannen hoor ‼ Ik ga tijdens de finale m'n ogen open houden voor een mooie jongen die zijn boodschap goed kan uitdragen". 

Frederik van den Bosch, directeur van organisator Gay.nl: "We zijn ontzettend blij dat Fred en Henny onze jury komen versterken. Vanuit zijn ervaring als coach bij Holland's Next Top Model kan Fred ongetwijfeld een weloverwogen oordeel vellen over zowel het charisma als de looks van de kandidaten. Henny Huisman zal eind dit jaar officieel worden gekroond tot eerste homovader van Nederland, dus dit is een perfect moment voor hem om kennis te maken met een aantal van zijn 'zoons' ‼" 

Rolmodel voor jonge homo's
Organisator Gay.nl zoekt met de competitie naar een rolmodel voor jonge, Nederlandse homo's. Tijdens eerdere edities van Mister Gay Netherlands namen onder andere Arie Boomsma, Carlo Boszhard, Britt Dekker, Maik de Boer en Patricia Paay plaats in de jury. Aan de hand van de publieksstem en het juryoordeel wordt een winnaar gekroond, die zich een jaar lang Mister Gay Netherlands mag noemen. 

De finaleshow, waarin de 11 kandidaten in meerdere rondes strijden voor de titel, vindt plaats op vrijdag 25 september in club Panama te Amsterdam en zal worden gepresenteerd door Ian van der Putten. Tijdens de show vinden er o.a. optredens plaats van Erik Arbores, Nathalie Makoma en I Am Aisha. 

Stemmen op jouw favoriet:  www.MrGay.nl 
Tickets bestellen:  Bit.ly/TicketsMrGay2015

bronnen: Gay.nl / YouTube.com