maandag 15 april 2013

Organen van Homo geweigerd


                     
De organen van een 23-jarige homo uit Canada die zelfmoord pleegde, zijn geweigerd door zijn geaardheid. Zijn familie probeert nu de regels omtrent orgaandonatie in het land te veranderen, aldus GayStarNews.

De opgegeven reden om de organen van Rocky Campana te weigeren, was dat er drugs werd gevonden in zijn bloed. Diverse dokters beweren dat deze sporen ook ontstaan kunnen zijn door diverse middelen om de jongeman te reanimeren.

Volgens de moeder van Campana is de geaardheid van haar zoon de daadwerkelijke reden om zijn organen te weigeren. "Ze vroegen me of mijn zoon homoseksueel en seksueel actief was. Toen ik bevestigend antwoordde, veranderde de toon van het gesprek compleet en werd me verteld dat mijn zoon geen orgaandonor kon zijn", aldus de moeder van Rocky.

In Canada mogen groepen met een verhoogd risico op hiv geen bloed of organen doneren. Pas als een homoseksueel vijf jaar geen seks heeft gehad, kan hij orgaandonor worden. De familie van Rocky Campana ondernemen momenteel stappen om de regels omtrent orgaandonatie te veranderen.

bronnen: Gay.nl / GayStarNews.com