maandag 11 maart 2013

Van Bommel scheldt opponent uit voor Vuile Homo


Weer is een PSV'er na afloop van een wedstrijd in opspraak geraakt. Na Erik Pieters, die na een rode kaart een raam aan diggelen sloeg, en het opstootje van Jeremain Lens met Joris Mathijsen bij Feyenoord, is het nu aanvoerder Mark van Bommel die na het ver- loren duel met Heerenveen (2-1) over de schreef is gegaan.

Volgens De Telegraaf zou de oud-international na afloop razend zijn geweest op Heerenvener Joey van den Berg. Volgens de krant moest een woedende Van Bommel worden weggetrokken bij de deur van de kleedkamer van de Friezen. De routinier had het geluk dat er ditmaal geen camera's waren die het incident konden registreren.

Van den Berg hoorde na afloop van aanwezigen dat hij zou zijn uitgemaakt voor 'vuile homo'. 'Ik hoorde van de trainer dat hij daar iets stond te schreeuwen over homo, maar heb er zelf verder niets meegekregen, omdat ik stond te douchen', aldus Van den Berg.

Aanleiding voor de woede-uitbarsting van Van Bommel was een incident in de eerste helft tussen beide spelers. 'Tijdens de wedstrijd hadden we al wat akkefietjes en noemde hij me meerdere keren homo. Ik dacht alleen: 'Die gozer spoort niet'. Van Bommel was boos dat ik hem in de eerste helft raakte. De tweede keer zette hij een tackle in en moest ik opspringen. Als hij me had geraakt, had ik mijn enkelbanden gescheurd. Maar hij dacht dat ik probeerde hem een kaart aan te naaien', aldus Van den Berg.

PSV verloor zaterdag in Heerenveen met 2-1 en verspeelde daarmee de koppositie in de Eredivisie.

bronnen: Algemeen Dagblad / De Telegraaf