vrijdag 15 maart 2013

Senator Rob Portman nu ook vóór Homohuwelijk


De Republikeinse Senator Rob Portman is nu uiteindelijk ook vóór het Homohuwelijk ... maar pas nadat zijn Zoon 'Uit de Kast' kwam ‼

De Republikeinse senator Rob Portman was altijd een fel tegenstander van homohuwelijken. Tot zijn zoon uit de kast kwam en hem vertelde dat hij homoseksueel was. Vandaag vertelde de senator dat hij nu gelooft dat ook homoseksuelen het recht hebben om te trouwen met degene van wie ze houden.

"Ik ben gaan geloven dat als twee mensen bereid zijn om elkaar te beloven een leven lang, in goede en slechte tijden, van elkaar te houden, de regering hen de mogelijkheid om te trouwen niet zou mogen verbieden", schrijft Portman in The Colombus Dispatch. "Zo heb ik dat niet altijd gezien. Als congreslid, en meer recent, als senator, was ik tegenstander van homohuwelijken. Maar toen gebeurde er iets waardoor ik gedwon- gen werd dieper na te denken over mijn standpunt".

"Twee jaar geleden vertelde mijn zoon Will, die toen net was gaan studeren, aan mij en mijn vrouw Jane dat hij homoseksueel is. Hij was zich- zelf er al een tijd van bewust. En dat zijn seksuele oriëntatie niet iets was waar hij zelf voor had gekozen, het was simpelweg wie hij is. Jane en ik zijn trots op hem omdat hij zo eerlijk en moedig is. We waren verbaasd dat hij homoseksueel bleek te zijn, maar wisten dat hij dezelfde persoon was die we altijd al gekend hadden".

Dick Cheney
De christelijke Portman zocht in de Bijbel en bij geloofsgenoten naar goede raad. Voormalig vice-president Dick Cheney, die zelf een lesbische dochter heeft, vertelde hem "het juiste te doen en zijn hart te volgen". "En volgens mij is er niets in de Bijbel belangrijker dan de boodschap van liefde en mededogen", redeneerde Portman.

bronnen: Algemeen Dagblad / The Colombus Dispatch