Zijn deelname aan twee roze Sundance-films heeft ervoor gezorgd dat drie adverteerders James Franco niet meer in hun campagne willen hebben. Dat vertelde de acteur in een interview op rode loper van de première van de film 'Spring Breakers'.
"Ik heb die reclamecampagnes verloren omdat de bedrijven zeggen dat ze niet van mijn imago houden, maar ik weet dat het direct aan mijn films op Sundance is gerelateerd", aldus de acteur tegen het Amerikaanse homoblad The Advocate.
Op het Sundance Film Festival van dit jaar onthulde Franco twee werken: hij produceerde 'Kink', een film in documentairestijl over een porno- acteur, en co-regisseerde 'Interior. Leather Bar.', een fictieve nabootsing van gecensureerde beelden uit de homothriller 'Cruising' uit 1980.
James heeft meer gedaan dan elke andere acteur om expliciet de zichtbaarheid van homofilms in Amerika te vergroten. Hij speelde openlijk homorollen en hielp bij het produceren van onafhankelijke homofilms. Zijn meest recente film 'Oz the Great and Powerful' haalde in haar openingsweekend wereldwijd 150 miljoen dollar op.
bronnen: GayKrant.nl / The Advocate