zaterdag 16 februari 2013

Profvoetballer komt "Uit de Kast" ‼

De achttienvoudige Amerikaanse international Robbie Rogers heeft zich vandaag via zijn blog geout als homo. Tegelijk kondigde hij op 25-jarige leeftijd het einde van zijn voetbalcarrière aan. "De voorbije 25 jaar heb ik in angst geleefd. Angst om te tonen wie ik werkelijk ben.

Voetbal was mijn manier om te ontsnappen en de sport heeft mij heel veel plezier geschonken", schrijft Rogers, die met zijn land deelnam aan de Olympische Spelen in Peking. "Nu is mijn geheim echter openbaar en is het tijd om mezelf te ontdekken, zonder het voetbal. Ik ben een vrij man." Rogers zat zonder club sinds zijn contract bij de Engelse tweedeklasser Leeds vorige maand werd ontbonden.

bron: GayKrant.nl


International VS komt "Uit de Kast"

De 18-voudig international Robbie Rogers uit de Verenigde Staten heeft op 25-jarige leeftijd zijn loopbaan beëindigd. 'Het is tijd voor mij om een stap opzij te doen. Ik wil mezelf gaan ontdekken buiten het voetbal', liet de voormalige middenvelder van onder meer Leeds United weten op zijn eigen website. Rogers onthulde in zijn persoonlijke ontboezeming dat hij op mannen valt.

'Ik ben alle jaren van mijn leven bang geweest, bang om te laten zien wie ik werkelijk ben', schreef Rogers, die met de Amerikaanse ploeg meedeed aan de Olympische Spelen van Peking 2008. 'Ik heb geleefd met de angst om de dierbaren om mij heen te verliezen als ze mijn geheim zouden kennen. Hoe vertel je de mensen van wie je houdt na 25 jaar dat je homo bent? Ik zal nooit de vrienden vergeten die mij zijn blijven steunen sinds ze op de hoogte waren van mijn geaardheid.'

Na zijn onthulling kreeg Rogers via de sociale netwerken van alle kanten warme en begripvolle reacties. 'We zullen je missen op het veld. Een geweldig talent, een geweldig mens', gaf de Amerikaanse middenvelder Sacha Kljestan van Anderlecht te kennen.

bron: Volkskrant.nl