maandag 25 februari 2013

Homofobe Tieners mishandelen Obers


In Antwerpen hebben twee tieners afgelopen weekend twee obers uitgescholden en in elkaar geslagen.

Vrijdagavond rond half elf verliet de jonge ober Thomas Van Bogaert (19) het Colmar-restaurant in Anwerpen. Twee tieners, die net hadden getafeld, deden hetzelfde en gooiden de deur dicht vlak voor Thomas zijn gezicht. "Toen ik daar een opmerking over maakte, maakten ze me uit voor janet en spuugden ze", zegt Thomas.

De twee jongeren volgden Thomas naar zijn auto, terwijl ze hem bleven beschimpen. Toen Thomas wou wegrijden, haalden de twee een boksijzer boven. "Ik probeerde hen te negeren en reed weg", zegt Thomas. "Maar omdat ik vreesde dat de twee nog andere plannen hadden met het boksijzer, zette ik me wat verderop aan de kant en verwittigde mijn collega Karel".

Toen Karel Boënne (28) buiten kwam om poolshoogte te nemen, ontstond er zich alsnog een gevecht. Tijdens de schermutseling deelden de ruziezoekers rake klappen uit. Zo raakte Karel gewond aan zijn linkeroog en verloor Thomas een deel van zijn tand. Daarop gingen de daders verder en belden Karel en Thomas de politie. Die kon het duo opsporen via twee kennissen van de daders. Zij zaten nog steeds aan tafel en hadden niet door wat er zich buiten had afgespeeld. "De twee andere jongens leken oprecht bezorgd om ons en konden zich niet vinden in de actie van hun tafelgenoten", zegt Thomas.

De obers hadden nooit gedacht dat ze met de vier jongeren last zouden krijgen. "Het leken nette jongens uit een gegoed milieu, zeker geen schorriemorrie". Voor beide obers is het de eerste keer dat ze omwille van hun geaardheid ­fysiek worden belaagd. "Beschimpingen kunnen we negeren, maar dit ging te ver", aldus Karel. Thomas en Karel zijn door het voorval niet bang geworden, maar zullen in de toekomst wel extra op hun hoede zijn. "Vanaf het moment dat er verdachte dingen gebeuren, bel ik voortaan onmiddellijk de politie", zegt Karel.

De twee minderjarige jongeren zullen zich binnenkort wellicht moeten verantwoorden voor de jeugdrechter. Het Antwerpse parket wil voorlopig geen commentaar kwijt over de zaak.

bronnen: GayKrant.nl / Nieuwsblad.be
  

Homoseksuele Obers in elkaar geslagen door Tieners

Twee tieners hebben twee homoseksuele obers van het Colmar-restaurant aan het Wezenbergzwembad in Antwerpen voor 'vuil janet' uitgemaakt en enkele rake klappen verkocht. Dat schrijft het Nieuwsblad.

De feiten dateren reeds van vrijdagavond toen Thomas Van Bogaert (19) zijn werkplek wilde verlaten. Twee tieners die in het restaurant hadden gegeten liepen ober achterna en gooiden de deur voor het gezicht van Thomas dicht. Toen hij daar een opmerking overmaakte maakten ze hem uit voor janet en bespuugden ze hem.

Thomas liep naar zijn auto en werd achtervolgd door de tieners die een boksijzer bovenhaalde. "Ik probeerde hen te negeren en reed weg", zegt Thomas. "Maar omdat ik vreesde dat de twee nog andere plannen hadden met het boksijzer, zette ik me wat verderop aan de kant en ver- wittigde mijn collega Karel", zo zegt Thomas in het Nieuwsblad. Toen Karel buiten kwam werd er alsnog gevochten. Karel geraakte gewond aan het linkeroog en Thomas verloor een stuk van zijn tand.

De twee obers verwittigden de politie. Die kon het duo opsporen na ondervraging van via twee kennissen van de daders die nog in het restau- rant zaten en niet op de hoogte waren van de vechtpartij.

Het Antwerpse parket wil voorlopig geen commentaar kwijt over de zaak.

Voor het originele artikel van Nieuwsblad.be:  KLIK HIER

bronnen: GayLive.be / Nieuwsblad.be