woensdag 5 juni 2013

Ex-Glee actrice Charice Pempengco komt 'Uit de Kast'

                        
Charice Pempengco, die in de serie Glee gestalte gaf aan Sunshine Corazon, heeft in een televisieprogramma haar outing als lesbien- ne gedaan. Meteen bedankte ze alle fans die haar na haar coming-out blijven steunen.

"Ja, ik ben een lesbienne", zo vertelde het Filipijnse X-Factor jurylid. "Nu ben ik vrij en kan ik het huis uit zonder angst en ben ik zeker dat ik om niemand zijn tenen trap".

Op het einde toe van het interview werd Charice emotioneel want blijkbaar verliep haar coming-out niet helemaal zonder problemen. Ze vroeg begrip aan de mensen die haar seksuele voorkeur niet konden begrijpen of aanvaarden in het katholieke land. Zo vertelde ze dat ze haar ouder- lijke huis heeft verlaten en dat ze nu met vrienden logeert.

"Aan iedereen die mij kan aanvaarden, bedankt. We zijn allemaal gelijk of je nu homo of hetero bent". "Ik verliet het huis omdat dat iets is wat ik nu moest doen".

bronnen: GayLive.be / YouTube - The Buzz (Video)