zondag 2 juni 2013

Blatter neemt nu al afstand van Homorechten


                       
Fifa-voorzitter Sepp Blatter heeft nagelaten de behandeling van homo's in Qatar te veroordelen. In 2022 vindt het WK plaats in het oliestaatje.

Blatter zei dat de status van homosexualiteit in Qatar een 'morele en etische' kwestie is. Homosexualiteit is verboden in de Golfstaat. Blatter werd gevraagd over homosexuele fans en spelers in het land. "Ik denk niet dat dat deel van racisme is", antwoordde Blatter met droge ogen.

Hij ging verder: "Ik denk dat dit over ethiek en moraal gaat. Als je het bij mij onder de aandacht brengt zou ik ernaar moeten kijken, maar ik kan geen definitief antwoord geven", noteerde The Sunday Times. Blatter lijkt zich in te dekken tegen kritiek van de organisatie of erger nog, rellen in Qatar.


bronnen: ElfVoetbal.nl / Sunday Times