woensdag 27 januari 2016

Years & Years–zanger "Olly Alexander" wil depressiviteit bespreekbaar maken

Olly Alexander heeft een openhartig interview gegeven. De zanger van Years & Years kampte jaren met angsten en depressies. Daar wil hij nu wat mee doen.

Als kind werd Olly Alexander veel gepest. Hij had zelfs therapie nodig om van zijn angsten af te komen. Daarbij kwam dat hij moeite had met zijn homoseksualiteit. "Tot mijn zeventiende wilde ik hetero zijn. Ik bleef maar denken: ik ben hetero, ik ben hetero, ik ben hetero, misschien ben ik biseksueel maar laat me alsjeblieft geen homo zijn".

Terwijl Olly Alexander het allang wist. Op zijn veertiende was hij smoorverliefd op zijn beste vriend. "Ik was echt door hem geobsedeerd. Maar hij was hetero".

Volgens de zanger zijn seksualiteit en geaardheid verbonden met je mentale gesteldheid ‼  "Als je eenmaal aan jezelf toegeeft dat je 'gay' bent, kun je eindelijk gelukkig zijn. Ik heb daar lang mee geworsteld. En nog altijd voel ik me bij vlagen angstig of depressief".

Olly Alexander sprak met Owen Jones van The Guardian. Met het interview wil hij aandacht vragen voor depressiviteit en het stigma dat men- sen krijgen opgelegd als ze vertellen over hun gevoelens.


bronnen: Winq.nl / YouTube.com