maandag 3 augustus 2015

UK – Showbizz | Alles over Olympisch schoonspringer en celebrity 'Tom Daley'

Olympisch schoonspringer en celebrity 'Tom Daley' ging laatst in gesprek met de Amerikaanse krant The Guardian over zijn grote duikpassie, over zijn coming-out en zijn grote liefde 'Dustin Lance Black'.

Om optimaal in vorm te blijven, heeft Tom een streng en medogenloos trainingssschema. Elke week doet hij 11 fitnesssessies, 11 zwemsessies en één balletsessie. Elke sessie duurt tussen de 2 en 3 uur. Ook volgt hij een strikt dieet: eiwit, spinazie en havermoutpap als ontbijt, op het lunchmenu staat kip, en als diner eet hij zalm of kip met gestoomde groenten. Dag in dag uit eet Tom hetzelfde, en iedere dag ligt hij om 10 uur in bed. "Om zoiets vol te houden, moet je volhardend zijn. Als je zo'n sterke passie hebt, moet je er alles voor willen opgeven. Het is het belangrijkste in mijn hele leven, waarom zou ik anders zoveel opofferingen doen" ?!

Toch vindt Tom zijn strenge trainingsschema niet altijd even gemakkelijk: "Om voldoende slaap te hebben, moet ik elke avond om 10 uur in bed liggen. Ik zet heel wat andere dingen opzij: ik kan niet zomaar eten wat ik wil, en ben al niet meer uitgeweest sinds september vorig jaar. Wat ik het meest mis is de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil, of om spontaan een weekje op reis te gaan. Dat kan ik echt niet doen, omdat ik continu aan het trainen ben".

In 2012, kort na het behalen van de bronzen medaille op de Olympische Spelen in Londen, belandde Tom dan ook in een dipje. Hij vroeg zich af wat het allemaal waard was. Met zijn duikcarrière was hij wereldberoemd geworden en kreeg hij zijn eigen televisieshow, maar voelde zich ondanks alles ongelukkig en gefrustreerd. In de zomer van 2013 besloten Tom en zijn beste vriendin Sophie Lee dan ook de wijde wereld in te trekken: "We zijn naar Thailand, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Spanje, Marokko, Texas en Jamaica gereisd". Deze reis werd gedocumenteerd in de televisieserie 'Tom Daley Goes Global', die vorig jaar op OUTtv te zien was.

In het interview kom je ook meer te weten over Toms liefdesleven. In maart 2013 werd Tom uitgenodigd voor een etentje bij een vriend in Los Angeles. Daar onmoette hij zijn huidige vriendje Dustin Lance Black, de scenarist van de gayfilm 'Milk'. En het was liefde op het eerste gezicht.

Voor hij Dustin ontmoette, had Tom alleen met meisjes relaties gehad, maar echt verliefd was hij nooit. "Ik denk dat ik altijd wel heb geweten dat ik op mannen viel", vertelt Tom. "In mijn vorige relaties had ik nooit zulke sterke gevoelens. Totdat ik Lance ontmoette. Ik dacht, "Wow, dit is vreemd. Waarom heb ik ineens zulke intense gevoelens" ?! Aanvankelijk vond ik het wat beangstigend, maar daarna viel alles op zijn plaats".

Een paar maanden later waagde Tom de stap, en kwam uit de kast op zijn YouTube-channel. Hij nam het filmpje op eigen initiatief op, met behulp van zijn smartphone. "Ik voelde me zo opgelucht. Voor die tijd was ik enorm bang. Toen ik me eenmaal had geout, voelde dat fantastisch. Mensen weten het nu, en ik hoef me er geen zorgen meer over te maken".

bronnen: OUT.tv / YouTube.com