donderdag 25 juni 2015

België - Céline | 4 jaar geleden nog een jongen, nu kandidate voor Miss België

Ontmoet 'Céline Van Den Bossche', deze 22 jarige beeldschone dame doet mee aan de Miss verkiezing van België. Wat haar zo bijzonder maakt ?! Vier jaar geleden was Céline nog een jongen. Dit is haar verhaal.

Céline heeft zich altijd al vrouw gevoeld. Een vrouw in een jongenslichaam. Zoals Céline zelf zegt: "Ik ben geen homo, ik ben geen man in een vrouwenlichaam, ik ben geen travestiet, ik ben gewoon een vrouw. Ondanks dat ik geen kinderen kan krijgen, ben ik gewoon 100% vrouw. Punt".

Drie maanden na haar inschrijving voor de Miss verkiezing van België, was haar verhaal al snel bekend. Door haar deelname wil ze laten zien dat het helemaal niet raar is om een transgender te zijn. "Ik ben geen freak, geen rariteit, ik ben gewoon … Ik ben Céline", zoals ze zelf zegt. 

Céline doet vooral mee voor zichzelf en om te laten zien dat het goed is om te zijn zoals jij je voelt. Céline zit bij de selectie van Oost-Vlaanderen, waarbij in september twee meisjes van haar provincie door mogen. Uiteindelijk is het natuurlijk haar doel om hét kroontje te bemachtigen, wij kunnen dan ook niets anders zeggen dan: "You Go Girl".

bronnen: Beautify.nl / HLN.be