woensdag 22 april 2015

België | "Vlaamse zanger Christoff is nog niet over de breuk met Niels heen" ‼

In augustus 2014 kon je bij HoLeBi.info lezen dat Vlaams charmezanger en presentator 'Christoff' en zijn vriend na zeven jaar uit elkaar zijn. Ondertussen zijn we acht maand verder en hoopt de zanger eigenlijk nog steeds dat het terug goed komt tussen hem en Niels.

Gisteren stortte Christoff voor heel Vlaanderen zijn hart uit in het programma Liefde Voor Muziek. Hij bezong zijn relatie breuk in het nummer 'Goodbye' van Tom Helsen. In de versie van Christoff werd het 'Vaarwel', een song ter afscheid aan zijn geliefde Niels. Waarvan hij trouwens hoopte dat die zijn optreden zou zien. Het lied hakte er bij de zanger diep in. "Ik heb de song gekozen voor de boodschap. Mensen zien me op TV en denken dat alles rozengeur en mannenschijn is. Maar de waarheid is anders. De voorbije maanden ben ik blijven lachen, al wisten de mensen die me goed kennen dat het me veel moeite kost", aldus Christoff.

Christoff voelde naar eigen zeggen meteen na de breuk dat de beslissing om uit elkaar te gaan fout was. En hij vermoed dat Niels er ook zo over denkt. "Maar we hebben ons beide in de daarop volgende weken te vele laten beïnvloeden door onze omgeving. En dat ging nog een stap veder. Eén bepaald iemand heeft er zelfs voor gezorgd dat het contact tussen Niels en mij sindsdien totaal verbroken werd. Die man heeft uren op Niels ingepraat en hem dingen laten geloven waar niets van aan is. Natuurlijk zijn er zaken tussen ons gebeurd die tot de breuk hebben geleid, dat zal ik niet ontkennen. Maar de leugens die verteld zijn, snap ik niet. Ik ken die persoon - hij is me, onbegrijpelijk, met Nieuwjaar nog een cadeau komen geven - maar mocht ik hem zijn, ik zou mezelf niet meer in de spiegel durven kijken".

De zanger hoopte met het nummer 'Vaarwel' dat hij een laatste keer tot zijn ex-vriend kon spreken. "Dat is het moeilijkste wat ik in mijn hele carrière ooit gedaan heb. Gewoon de idee dat Niels aan de andere kant van de camera zit, terwijl ik hem zo lang niet gezien noch gesproken heb. Ik heb hem nog zoveel te zeggen. Zoveel uit te leggen. Die bijna acht jaar gooi je niet zomaar weg. Ik weet dat hij me waarschijnlijk niet zal geloven. Bovendien liet hij me via een vriendin al weten dat hij intussen iemand anders heeft. Maar toch ... ".

"Na zoveel maanden wist ik niet dat dit nog zoveel met me zou doen. Dat ik hem nog zo hard zou missen. Ik ben nog iedere dag bezorgd om hem. Dat hij het goed heeft. Want dat was net de grote kracht van onze relatie. Hij heeft zichzelf vaak weggecijferd voor mijn carrière. Zonder hem zou ik nooit zo ver hebben gestaan. Anderzijds zorgde ik ervoor dat hij nooit iets tekort kwam. Dat is nog steeds mijn grootste bekommernis. Ik hoop dat hij niets tekort komt. Daar gaat 'Goodbye' ook over. Het is niet mijn keuze geweest, maar de situatie is zoals is zoals ze is. Ik hoop dat je gelukkig bent"."

En dus staat zelfs na 'Goodbye' de deur open. "Ik heb de breuk met Niels nog niet verwerkt. Ik ben niet enkel mijn lief, maar ook mijn beste vriend kwijt. Zijn dressing staat nog altijd leeg en ik hoop dat hij ooit wakker wordt in het besef: Die Christoff was eigenlijk de slechtste nog niet. Maar bon, ik heb het lied gezongen en hoop vurig dat hij kijkt vandaag. En als we echt voor elkaar gemaakt zijn, dan zorgt 'hierboven' wel dat we mekaar ooit terugvinden".
bronnen: HoLeBi.info / YouTube.com