woensdag 22 april 2015

Amerika - James pestte Nate | Pester heeft spijt: "Lees zijn ontroerende brief"

Toen James veertien jaar was, treiterde hij zijn klasgenootje Nate het bloed onder de nagels vandaan. Nu heeft hij spijt en schrijft hij hem een brief, aldus GayStarNews.com en Winq.nl.

James zat thuis zwaar onder de plak. Zijn vader was homofoob en hield er dubieuze politieke standpunten op na. James was bang voor zijn vader en reageerde zich op school af op zijn klasgenootje Nate (niet zijn echte naam).

"Hij heeft nooit iets verkeerd gedaan, maar toch voelde ik me zo door hem bedreigd dat ik hem begon te beledigen", legt James uit op Reddit. Nu, vier jaar later, realiseert James dat zijn homofobe gedrag voortkomt uit angst voor zijn eigen seksualiteit. Nu spreekt hij zich uit om andere jonge LHBT-jongeren te helpen.

"Als je in mijn situatie zit, ga dan niet lopen schelden op iedereen voor wie je eigenlijk bang bent. Wees sterk, praat met mensen op een beschaafde manier en stel jezelf open", zegt hij nu. "Ik weet dat ik gay ben. Ik denk dat ik Nate zo heb gepest omdat ik bang was om zo te zijn. Ik wilde de sterke jongen zijn die mijn vader altijd had gewild".

Hij vervolgt: "Als je in Nate's situatie zit, blijf dan sterk. Je hebt niets verkeerd gedaan, degenen die je pesten zitten vaak zelf in een identiteitscrisis".

"Jij was altijd de sterkste van ons tweeën. Je was trots op wie je was en je hebt altijd je hoofd omhoog gehouden".

Zie ook:  Homofoob excuseert zich voor pestgedrag

bronnen: Winq.nl / GayStarNews.com / Reddit.com