zaterdag 5 september 2015

Marinier White neemt countryzanger 'Steve Grand' mee als date naar korpsbal

Slechts twee dagen nadat marinier 'Tanner White' de homoseksuele countryzanger 'Steve Grand' mee uit vroeg naar het Marine Corps Ball in een virale video, is zijn verzoek ingewilligd.

Nadat de zanger het filmpje onder ogen kreeg, zei hij volmondig "JA".

Hiv-positieve marinier
Tanner is Hiv-positief en heeft een YouTube-kanaal waarop hij zijn persoonlijke ervaringen deelt en stereotypes overboord gooit. Op 1 september besloot hij Grand mee uit te vragen: Hopelijk zeg je "JA". Zo niet, dan heb ik het op zijn minst geprobeerd, redeneerde hij.

We gaan ervoor
De singer-songwriter uploadde als antwoord zelf ook een video op YouTube. "Ik was vereerd dat een van onze militairen met mij naar het bal wil en me op deze manier heeft gevraagd", vertelt hij. Toen ik zag dat ik die dag vrij was, dacht ik: "We gaan ervoor".

Don't ask, don't tell
Het don't ask, don't tell-beleid is nog maar een paar jaar geleden afgeschaft, vervolgt de zanger, verwijzend naar de wet die HoLeBi's in het leger verplichtte hun seksualiteit geheim te houden. We bewandelen dus nieuwe grond en ik ben heel vereerd dat ik zo bij mag dragen aan de vooruitgang van ons land. Tanner heeft zowel voor het vaderland als voor de LGBT-gemeenschap een heleboel betekend.

Enthousiast
De marinier was door het dolle heen zodra het nieuws hem bereikte. Mijn hart sloeg een slag over. Ook Steve heeft er zin in: "Ik denk dat Tanner en ik een geweldige tijd gaan hebben".

Homoseksuele countryzanger
Steve Grand is in ons land niet heel bekend, maar in de VS gooide hij in 2013 hoge ogen met zijn videoclip 'All-American Boy'. Hij is de eerste openlijk homoseksuele countryzanger en ehm, hij is ook zeker niet verkeerd om naar te kijken. 


bronnen: LindaNieuws.nl – L'Homo / YouTube.com