zaterdag 5 september 2015

Cirque Stiletto 3 | Interview: "Nieuwe show van Karin Bloemen is Totally Gay"

Extravagante jurken, hysterische pruiken en glitterjurken die de gemiddelde discobal jaloers zullen maken. Donderdag ging "Cirque Stiletto 3", de nieuwe show van Karin Bloemen, in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

De show is heerlijk over de top én opvallend gay. Van een Dolly Parton-medley met dansende cowboys in topless glitterkostuums tot een Italiaanse drag queen die prachtige operanummers zingt. De show is een bonte melange van humor, muziek en acrobatiek. We spreken Karin Bloemen in de coulissen na afloop van de première.

Op een schaal van 0 tot 10 ... Hoe Gay is Cirque Stiletto 3 ?!
It is like so Totally Gay ‼ Het is gay, het is camp, het is humor, het is muzikaal, het is brutaal, het is lief, het is chaotisch, het is alles door elkaar. Als je valt op mooie dansers, dan zou ik zeker komen kijken. En als je valt op een man verkleed als vrouw die heel mooi kan zingen, dan moet je ook komen. Heb je ook dat lijf van die man uit de dansact met de hoepel gezien ?! Wat een lichaam. De feromonen vliegen me om de oren. En als de dansers met de billen bloot gaan tijdens het Spaanse nummer. Dat is het leukste van de avond, die gil in de zaal die je dan hoort. Het is allemaal zo leuk en heel goed geregisseerd door Stanley Burleson.

In de show zijn internationale circusacts te zien. Hoeveel indruk hebben zij op jou gemaakt ?!
Je praat over wereldniveau. Neem nou de Russische act, die heeft niet voor niets gewonnen bij het Internationale Circusfestival van Monte Carlo. De jongleur is niet voor niets de allersnelste ter wereld. Of dan die acrobaten uit Ethiopië, dat is ongeëvenaard. Je kijkt gewoon naar topklasse. En dat moet ook, want het Nederlandse publiek verdient dat. Ik heb respect voor hun perfectionisme. Omdat hun zo goed zijn, stimuleert dat mij om ook op de toppen van mijn kunnen te presteren.

Met de show ga je touren door Nederland. Hoe heb je jezelf fysiek en mentaal voorbereid op deze periode ?!
Ik heb heel hard getraind. Ik ben negen kilo afgevallen. Ik heb vier weken lang continue gerepeteerd met maar één dag vrij. Ik heb geprobeerd alles zo serieus mogelijk te doen. Dit kun je niet half doen. Je moet altijd in topconditie zijn. Ik kan niet op mijn reet gaan zitten en denken: "het gaat vanzelf". Elk seizoen zorg ik dat ik het weer aan kan. Je moet boven de materie staan en dat is wat ik probeer te doen.

Cirque Stiletto 3 is tot en met januari 2016 te zien in diverse Nederlandse theaters.

Zie ook:  
Cirque Stiletto 3 met Karin Bloemen is magisch en soms tenenkrommend  /  Cirque Stiletto 3 met Karin Bloemen  /  Cirque Stiletto 3 

bronnen: Winq.nl – Robert de Graauw / Foto's: Andy Doornhein / YouTube.com