zondag 30 augustus 2015

Mexico - 'Alfredo Roagui' | "Illustraties van Homomannen met vleugje Disney"

Alfredo Roagui is een grafisch ontwerper en illustrator uit Mexico. De ontwerpen die hij maakt zijn op zijn minst bijzonder: "Hij tekent namelijk illustraties en pin-ups van homomannen, en dit allemaal met een vleugje Disney".

Toen de artiest 10 jaar oud was, veranderde het sprookje 'De Kleine Zeemeermin' zijn leven. "Ariel is een dromer, maar ze is ook heel rebels. Ik kon me op die leeftijd echt identificeren met haar. Een jongen die zich identificeert met een prinses, waarom ook niet" ?!

"Disney is aantrekkelijk voor veel homoseksuele mannen, omdat we nog steeds geloven in Prince Charming. Maar wat nu als we eens een nieuw verhaal vertellen" ?! Dus besloot Roagui om de Disney- prinsessen te vervangen door prinsen, en creëerde zo zijn eigen versie van romantische Disney-verhalen.

"Hoe afgezaagd dit ook mag klinken, ik geloof in de liefde. En ik geloof vooral in liefde tussen twee mannen ‼ Misschien zullen er in de nabije toekomst nòg meer animatieverhalen van homo-koppels opduiken. Dat zou ik echt fantastisch vinden", aldus de artiest.

Benieuwd naar meer ?! ... Meer plaatjes van deze getalenteerde Mexicaan vind je op zijn Instagram-pagina

Zie ook:  Deze artiest geeft Disney-liefde aan Homo-erotische verhalen  /  Alfredo Roagui – Facebook  /  Alfredo Roagui – YouTube

bronnen: OUT.tv / HuffingtonPost.com / YouTube.com