zondag 19 juli 2015

VS – Transgender | DJ en actrice 'Ruby Rose' overwoog een geslachtsoperatie

Inmiddels hebben meer dan 9 miljoen mensen de korte film 'Break Free' van Ruby Rose op YouTube bekeken. Het filmpje over de vervaging van genderrollen leverde de DJ en actrice wereldwijd bekendheid op, ver voordat ze in 'Orange is the New Black' te zien was. Onlangs vertelde Ruby in een interview dat ze ooit echt een geslachtsoperatie overwoog.

"Als klein meisje bewaarde ik een lege jampot en spaarde daar geld in voor een operatie voor later. Ik had een televsieprogramma gezien over transgenders en dat wilde ik ook".

"Een operatie is inmiddels niet meer noodzakelijk", aldus Ruby. Ze heeft haar genderneutraliteit volledig geaccepteerd. De ene dag voelt ze zich mannelijker en de andere dag vrouwelijker. Ruby: "Een geslachtsoperatie is niet nodig, ik wilde me gewoon meer comfortabel voelen in mijn eigen lijf. En dat is inmiddels gelukt".

Verder gaf ze in het interview aan veel respect te hebben voor Caitlyn Jenner en de manier waarop zij met haar geslachtsverandering is omgegaan. "Ik zou graag eens een drankje doen met Caitlyn, want ik ben erg enthousiast over haar".

Zie ook:  OITNB's 'Ruby Rose' | "Ik ben trots dat ik deze Transgender movement mee mag maken"  /  Ruby Rose – Wikipedia.org

bronnen: ZijAanZij.nl / YouTube.com