Vanaf vandaag lanceert MTV de MTV Pride: 'Love Has Many Faces' campagne, waarmee de zender de grenzen tussen seksuele voorkeuren wil vervagen.
De campagne wordt ondersteund door vijf ambassadeurs; MTV presenter Kay
Nambiar, DJ Martin Garrix, BNN/3FM DJ Frank van der Lende, MTV employee Anne de
Laat en artist Digitzz. Zij geven in verschillende testimonials aan wat liefde
voor hen betekent en dat het niet uit maakt of je nou Lesbian, Gay, Bi-sexual
of Transgender (LGBT) bent.
De campagne loopt van 17 juli tot en met 2 augustus. MTV wil
awareness creëren voor de campagne door consumenten te vragen content te posten
met #MTVPRIDE. Iedereen kan hier zelf invulling aan geven want, 'Love Has Many Faces'. Op 1 en 2 augustus zendt MTV de MTV Pride Marathon uit met onder andere
aangepaste playlists en afleveringen van verschillende MTV-shows met een
LGBT-thema. Als klap op de vuurpijl organiseert de zender de MTV x Waterkant Pride Party hosted by 'The G-Team' op 31 juli 2015 vanaf 20.00 uur.
"Het maakt mij oprecht niks uit wat voor een geaardheid
iemand heeft. Het is zo belangrijk dat je altijd jezelf kan zijn. Het lijkt me
verschrikkelijk om te moeten verbergen van wie je houdt, daarom zet ik me in
voor MTV Pride", zegt Kay Nambiar, MTV Presenter.
◄ Bekijk hier de MTV Pride: 'Love Has Many Faces' teaser ‼
◄ Bekijk hier de MTV Pride: 'Love Has Many Faces' teaser ‼
Over MTV Pride
Het project is een initiatief van Emerge, het LGBT netwerk
van Viacom. Emerge is een van de Employee Resource Groups van Viacom.
De eerste stap van Emerge was om zich in 2014 aan te sluiten bij Workplace Pride en zo in contact te komen met andere LGBT netwerken, van onder andere ABN AMRO, Shell en Price Waterhouse Coopers. De volgende stap was om een initiatief te ontplooien om de acceptatie van LGBT's naar de doelgroep van MTV (12 tot 24 jaar) te communiceren. Eerdere initiatieven van bijvoorbeeld MTV Australia waren een groot succes.
Zie ook: Amsterdam - Gay Pride - MTV | "Vier Gay Pride met MTV in Amsterdam" / MTV Pride: 'Love Has Many Faces' campagne
De eerste stap van Emerge was om zich in 2014 aan te sluiten bij Workplace Pride en zo in contact te komen met andere LGBT netwerken, van onder andere ABN AMRO, Shell en Price Waterhouse Coopers. De volgende stap was om een initiatief te ontplooien om de acceptatie van LGBT's naar de doelgroep van MTV (12 tot 24 jaar) te communiceren. Eerdere initiatieven van bijvoorbeeld MTV Australia waren een groot succes.
Zie ook: Amsterdam - Gay Pride - MTV | "Vier Gay Pride met MTV in Amsterdam" / MTV Pride: 'Love Has Many Faces' campagne
bronnen: MTV.nl / VIMN.nl - Tedje Fliers / YouTube.com