zondag 26 april 2015

Amerika - Showbizzz - Transgender | Bruce Jenner (65): "Ik ben een vrouw" ‼

Bruce Jenner, voormalig Olympisch atleet maar toch hoofdzakelijk bekend van de reality serie 'Keeping up with the Kardashians' heeft in een veel bekeken interview op de Amerikaanse televisie gezegd dat hij al van kinds af aan worstelt met zijn sekse. "In elk opzicht ben ik een vrouw", zegt Jenner tegen Diane Sawyer in het interviewprogramma 20/20. "Al van kinds af aan was ik erg verward over mijn geslacht".

De inmiddels 65-jarige Jenner werd ooit 's werelds grootste atleet genoemd toen hij goud won op het onderdeel tienkamp op de Olympische Spelen van 1976. Hij is nu vooral bekend als de stiefvader van Kim Kardashian. Geruchten over een aankomende geslachtsverandering van Jenner waren er al lange tijd. Het is voor het eerst dat hij er zelf over praat. En met deze bekendmaking is hij tevens de meest bekende Amerikaan die als transgender naar buiten treedt. Er wordt tevens een documentaireserie gemaakt over zijn geslachtsverandering. De eerste van acht afleveringen zal te zien zijn op 26 juli op de zender E!.

In het interview laat Jenner tevens weten zich seksueel aangetrokken te voelen tot vrouwen. Hij benadrukte het verschil tussen geslacht en seksualiteit. "Ik heb nog nooit het bed gedeeld met een man", zegt Jenner. Steun van allerlei Amerikaanse bekendheden stroomde binnen na het interview.

Zie ook: 
Bruce Jenner: "Ik ben een vrouw"  /  Bruce Jenner komt als Transgender Uit de Kast      
Bruce Jenner is officieel uit de Transgender kast  Bruce Jenner: "Ik ben een vrouw" 

bronnen: GaySite.nl / YouTube.com