woensdag 11 maart 2020

Zwitserland | Topworstelaar 'Curdin Orlik': "ik wil me niet langer verbergen" ‼

Zwitserland  →  De Zwitserse topworstelaar "Curdin Orlik" is Homoseksueel  Dat maakte hij vrijdag bekend in een verhaal voor Das Magazin. Daarmee is hij de eerste topsporter in Zwitserland die open is over zijn seksuele geaardheid.

"Ik heb er lang over nagedacht. Nu is het moment. Ik wil me niet meer verbergen, ik wil overal vrij kunnen zijn", aldus de 27-jarige "Curdin Orlik" tegen Omroep SRF.

"Curdin Orlik" zegt dat zijn Coming-Out een lang proces was en dat hem dat veel energie heeft gekost. Curdin Orlik hekelt het taboe op Homo- seksualiteit in met name de competitieve sporten.
                                     
                                              
Op Facebook bedankt hij zijn fans voor de positieve reacties.  "Wauw, ik ben overweldigd door het grote aantal positieve reacties dat je me via ver- schillende kanalen hebt gestuurd. Met jouw geweldige feedback begin ik nu aan een nieuwe, open en vrije periode van leven".

De Zwitserse koning van de worstelaars "Matthias Glarner" reageerde op de Coming-Out van Curdin Orlik: "De 'familie van worstelaars' kan nu bewijzen dat ze zo ​​tolerant zijn als ze beweren. Mocht er vijandigheid zijn, dan zou dat een terugval zijn naar het stenen tijdperk".

Zie ook:  Eerste Zwitserse prof worstelaar komt Uit de Kast  /  Pro Wrestler Curdin Orlik Comes Out as Gay, Makes History

bronnen: RozeGolf.net / SRF.ch  Video / Twitter.com – Pink Cross → Swiss Gay Federation