dinsdag 18 oktober 2016

Love Me Gender | "Laatste aflevering van de reality·serie met 5 Transgenders"

Evangelische Omroep  →  In 'Love Me Gender' volgt de Evangelische Omroep (EO) vijf 'Transgenders' bij hun zoektocht naar liefde   Er zijn veel obstakels die ze daarvoor moeten overwinnen.

"Van eerlijk durven zeggen dat ze transgender zijn tot de vraag: 'Ben ik (nu) mannelijk of vrouwelijk genoeg' ?!  Een spannende zoektocht waarin ze vaak vooral zichzelf tegenkomen en geconfronteerd worden met 'de vooroordelen van de maatschappij'   Zijn ze klaar voor de liefde en is de liefde klaar voor hen" ?!, kondigt EO het programma aan. 

Op zoek naar liefde
In 6 afleveringen volgen we Jennifer (31), BeyonG (30), Lisa (22), Jason (25) en René (27).  Alle vijf zijn ze op zoek naar liefde: "een echte re- latie met iemand, maar ook de acceptatie van mensen dichtbij".

Lisa: "Elk mens verdient liefde. Ik hoef niet per se gelijk een relatie, ik zoek gewoon liefde. Net als iedereen". De kandidaten vinden herkenning en steun in elkaars verhalen. Want met struggles, afwijzing en vooroordelen hebben ze allemaal dagelijks te maken. Jennifer: "Tot mijn zestien- de heb ik het echt heel zwaar gehad. Maar nu ben ik hier, en ik voel me precies goed. Al vind ik dat daten wel een beetje ongemakkelijk".
                                                               
        
                                      
Worstelen
Voor elk van deze vijf transgenders geldt dat ze een grote worsteling hebben doorgemaakt, met vaak veel veroordeling, uitsluiting en afwijzing. Soms zelfs van mensen die ze het meest liefhebben.

Eindredacteur Herman Wegter: "Ik ben heel blij dat we dit programma als Evangelische Omroep maken. Veel mensen hebben direct een me- ning over transgenders   Met dit programma willen we geen mening hebben, maar gewoon naast ze gaan zitten en met ze meeleven. We hopen dat de kijker daardoor een beetje kan voelen hoe het is om als transgender op zoek naar liefde te zijn".

"Love Me Gender" → Vanaf 13 september elke dinsdag om 20.30 uur op NPO 3
Vanavond de laatste aflevering van de 6-delige reality-serie "Love Me Gender" 
Update:
Deelnemers van 'Love Me Gender' maken de balans op  /  Vinden Jennifer en BeyonG hun ware liefde ?!    

Uitzending(en) gemist ?!
Alles van "Love Me Gender" kijk je op:  NPO.nl    

bronnen: ZiZo-Magazine.be / EO.nl / Vimeo.com / YouTube.com