zondag 23 augustus 2015

Amsterdam - Mayday | "Travestiet 'Mayday' van fiets getrapt in Amsterdam" ‼

Diva Mayday is zaterdagavond naar eigen zeggen zonder aanleiding van de fiets getrapt in Amsterdam. De bekende travestiet fietste over het Rembrandtplein toen iemand riep: "Oppassen jongens, er komt een Kankerhomo langs", schrijft ze op Facebook.

''Een van zijn vrienden vond het leuk om me van de fiets te trappen". Ze noemt het incident onbegrijpelijk.

''We weten het nou toch wel jongens ?! Er zijn gays, er zijn bi's, er zijn transen, er zijn travestieten, er zijn lesbiennes, er zijn donkere types, er zijn roodharigen, er zijn lilliputters, er zijn knappe en minder knappe mensen, er zijn boeren kakkers en er zijn snollen. Er is van alles wat. Dat maakt deze wereld leuk divers en leerzaam".

Diva Mayday zegt met bloed en blauwe plekken naar huis te zijn gelopen. Haar fiets is kapot. "Maar waar iedereen zegt dat het beter gaat, geloof ik dat het alleen maar slechter gaat. Ik heb een leuke avond gehad en laat me niet zo snel gek maken. Maar de rotte appels krijgen naar mijn mening de overhand".


Al sinds 1989 ben ik in de stad. Ga ik uit, ontmoet ik mensen, doe een drankje en heb ik een Netwerk opgebouwd waar...
Posted by May Day on zaterdag 22 augustus 2015



PvdA-raadslid 'Dennis Boutkan' noemt de daders op Twitter "zielige, nare, laffe mannen om in Amsterdam een homo van de fiets te trappen". Boutkan: "We're here to stay, get used to it".

De politie laat aan NU.nl weten contact met Mayday te zoeken. "We willen dat Mayday aangifte doet, zodat we de camerabeelden van het Rembrandtplein kunnen bekijken", aldus een woordvoerder. Pas bij een aangifte kan de politie de beelden in beslag nemen.

Zie ook:
Travestiet 'Mayday' van haar fiets getrapt ‼  /  Mayday van fiets getrapt in Amsterdam  /  Diva Mayday aangevallen in Amsterdam   

bronnen: NU.nl – BuzzE / YouTube.com