donderdag 14 april 2022

17-jarige volleyballer 'Mees Sengers' | "Homoseksualiteit is nog steeds taboe"

Mees Sengers (17)    Twintig uur per week trainen, in Jong Oranje beachvolleyballen, een eigen woonruimte en hij is Homoseksueel. Menig 17-jarige is nog niet zo ver als Mees Sengers. "Ik denk dat ik wel wat volwassener ben dan leeftijdsgenoten" ‼

Hier begrijp ik totaal niks van ?!
"Mensen die maar één blik hebben en niet open staan voor andere meningen. Ik ben Homo en gelukkig zijn de mensen in mijn omgeving er positief over, maar op sociale media is het anders. Het is niet dat ik ervoor kies. Ik ben zoals ik ben. Nu ben ik daar oké mee, maar in het begin vond ik dat wel lastig. In de sport is 'Homoseksualiteit nog steeds taboe' ‼  Als je bij volleybal een prikbal slaat, is de reactie vaak 'Ben je Homo ofzo'. Dat raakt me overigens niet. Ik snap dat zulk soort dingen ingeburgerd zijn, maar natuurlijk hoop ik dat daar verandering in gaat komen. En niet alleen in het volleybal" ‼

Lees verder op de site van AD.nl:  Homoseksualiteit is nog taboe, merkt volleyballer Mees (17) | "Hoop dat daar verandering in komt" ‼

Zie ook:
ZVH Volleybal | Even voorstellen: "Mees Sengers" ‼  /  Mees Sengers over zijn transfer naar 'RECO ZVH', Beachvolleybal en School  ‼ 

bronnen: AD.nl – Algemeen Dagblad / Twitter.com – AD.nl → AD Groene Hart