vrijdag 6 maart 2020

Hoogeveen - Keon Mitchell | Uitzetting dreigt voor 'Homoseksuele asielzoeker'

Een maand geleden filmde RTV Drenthe Homo-asielzoeker Keon Mitchell die in 't zangkoor van het asielzoekerscentrum in Hoogeveen zit. Hij was heel enthousiast over zijn zijn deelname in het koor.  "Het is een ongelooflijk gevoel. Je krijgt een gevoel van vrijheid. Je kunt alles loslaten door te zingen. Het is een vreugde die niet is uit te leggen" ‼

'Keon Mitchell' heeft nu te horen gekregen dat hij terug moet naar 'Trinidad en Tobago'. Een land dat hij in 2017 is ontvlucht door bedreigingen vanwege zijn seksuele geaardheid.  "Ik heb twee keer een levensbedreigende aanval meegemaakt. Ik ben vaak gediscrimineerd, ik ben verkracht en buitengesloten door mijn familie. Dus het was moeilijk voor mij om daar te wonen. Heel, heel moeilijk" ‼
                                           
                                                                                                                                   
Keon Mitchell heeft vanaf 9 maart geen recht meer op opvang in een asielzoekerscentrum. "Ik ga in ieder geval regelen dat hij een dak boven zijn hoofd heeft", zegt Sandro Kortekaas van LGBT Asylum Support.

Lees verder op de website van RTV·Drenthe.nl:  "Uitzetting dreigt voor Homoseksuele asielzoeker uit Trinidad" ‼ 

Zie ook:

bronnen: RTV·Drenthe.nl / Facebook.com – DeGaykrant.nl → RTV·Drenthe.nl