donderdag 21 december 2017

Hengelo - Aleyna | "Turkse Transgender Aleyna voelt zich steeds meer vrouw"

Aleyna Gelegen (24) is een Turkse transgender.  In deze krant stak ze haar nek uit, door openhartig te praten over haar strijd om een volwaardige vrouw te worden ‼  Ondanks de haat die ze voelde van veel Islamitische geloofsgenoten. Het interview behoorde tot één van de meest gelezen verhalen op Tubantia.nl. Het bracht haar nog meer haatreacties, maar ook méér liefde.

De Hengelose gaat de deur niet uit zonder haar trots: haar paspoort. Sinds kort staat het er zwart op wit in. Geslacht: Vrouw. Haar naam is nu offi- cieel Aleyna Gelegen en niet meer 'Mustafa' ‼  Een mijlpaal. "Ik baalde altijd als ik mijn identiteitsbewijs moest laten zien. Nu vind ik het heerlijk". Van een meelevende filiaalchef van de Albert Heijn kreeg ze spontaan een bosje bloemen, toen ze ervan hoorde.  "Zo'n mooi gebaar: 't is erkenning dat ik er mag zijn".
                                       
        
                                             
Het nieuwe paspoort is één van de stappen vooruit, sinds het interview.  Ze is via het VUmc in Amsterdam ongeveer vijf maanden bezig met een hormonenkuur. "Mijn borsten groeien. Ik heb last van hormonale dipjes". Stap voor stap is en voelt 'Aleyna Gelegen' zich meer vrouw. "Ik zal echt nooit meer 'zeikerd' zeggen tegen een vriendin die ongesteld is. Nou snap ik wat ze voelen". Ze straalt ‼

Lees verder op de website van Tubantia.nl:  "Turkse Transgender Eleyna uit Hengelo voelt zich steeds meer vrouw"


bronnen: Tubantia.nl / YouTube.com / Facebook.com – Tubantia.nl