donderdag 19 oktober 2017

TV | Arie Boomsma gaat shoppen met Elyne. Een Transgender met dwerggroei

Televisie  →  De 27-jarige Vlaamse studente Elyne is Transgender en momenteel in transitie. Daarnaast heeft ze door dwerggroei een lengte van slechts 1.38 meter. En dat is een combinatie die het vinden van een geschikte jurk best lastig maakt.

Arie Boomsma gaat in Arie en de Kleine Mensen (Net5) shoppen met Elyne Notebaert in haar woonplaats Mechelen.
                                       
                                             
"Laat ze maar kijken"
Elyne is inmiddels wel gewend dat mensen naar haar kijken. Onzeker wordt ze er niet van: "Laat ze maar kijken, daar heb ik geen problemen mee. Ik kijk ook naar hen" ‼  Elyne is nog bezig met haar geslachtsverandering van man naar vrouw, maar kleedt zich wel al volledig als vrouw. Met Arie gaat ze op zoek naar een mooie jurk, wat niet makkelijk is vanwege haar groeistoornis.

De 'Bubbel'
Ook wil ze niet dat haar mannelijke lichaamskenmerken teveel zichtbaar zijn: "Ik heb er veel moeite mee als ik mannen zie en ik zie die bubbel" ‼ Toch is het dragen van vrouwelijke kleding niet noodzakelijk voor Elyne, vertelt ze. "Vrouw voel je je van binnen, het dragen van vrouwenkleding is dan vooral een extra touch".

bronnen: LindaNieuws.nl / Kijk.nl → Video ‼