donderdag 22 oktober 2015

Engeland - Sam Smith - Showbizz | Sam Smith maakt vuist tegen Homogeweld

UK – Aangezien Sam Smith albums verkoopt in landen waar homo's worden omgebracht, wil hij zijn stem laten horen om op te treden tegen homogeweld.

Vorig jaar nog zei Sam Smith dat hij zichzelf niet zag als rolmodel of aanspreekpunt voor de homogemeenschap. Nu zegt hij dat hij beslist wel zijn stem wil laten horen. "Ik ben gay en wist op mijn tiende al dat ik jongens leuk vond. Er iets niets in mijn leven waarop ik trotster ben", vertelde de Britse zanger aan muziekblad NME.

Wat hij bedoelde met zijn uitspraken van vorig jaar: "Ik wilde niet het uithangbord worden van één gemeenschap. Ik wil iedereen aanspreken, gay of hetero".

Sam Smith beseft dat hij het verschil kan maken in landen waar homoseksualiteit niet vanzelfsprekend is. "Ik verkoop muziek in landen waar homo's worden vermoord. Wat ik belangrijk vind: misschien is er één persoon in zo'n land dat mijn album koopt, zich realiseert dat ik gay ben en daardoor misschien van mening verandert".

Zie ook:

bronnen: Winq.nl / DailyMail.co.uk / YouTube.com