maandag 28 september 2015

Conchita Wurst – #WHATGMG | "Conchita Wurst brengt een nieuwe single uit"

Songfestivaldiva Conchita Wurst is terug van weg van weggeweest en ze is heftiger dan ooit. De Oostenrijkse drag queen en winnares van het Eurovisie Songfestival van 2014 heeft een nieuwe single uitgebracht getiteld 'Where Have All The Good Men Gone'. Het nummer vertelt over de pijn bij het vinden van een goede minnaar.

Het nummer is afkomstig van haar album 'Conchita' die gelijk bovenaan de Oostenrijkse charts stond. Alleen in Engeland kwam het nummer buiten de top 100 terecht. Conchita Wurst is uitgegroeid tot een ware heldin voor homorechten sinds het winnen van Eurovisie Songfestival en met het optreden voor de Verenigde Naties en het Europees Parlement.

De Diva is openhartig over haar stijging van bekendheid ze vindt dan ook niet dat zij de titel 'gay icoon' verdient. "Ik voel me er niet echt comfortabel bij dat mensen mij een icoon vinden, zelfs als ik eerlijk mag zijn zie ik mijzelf ook zo helemaal niet. Het is uiteraard wel een eer natuurlijk om een icoon of rolmodel te zijn en het kost mij dan ook geen moeite om dit voort te zetten. Wel zal ik blijven spreken over mijn geloof en blijven staan voor hetgeen wat ik denk dat goed is en als mensen mij hierbij willen helpen zijn ze van harte welkom", aldus Conchita.

Wat vinden jullie van het nummer van Conchita en denken jullie dat zij op de goede weg is ?!

bronnen: OUT.tv / YouTube.com