zondag 17 augustus 2014

België – David Degreef | "Belgische leraar moet zwijgen over zijn geaardheid"

De 31-jarige David Degreef heeft een baan als leraar op een Brusselse school afgewezen omdat hij moest zwijgen over zijn homo- seksualiteit. David ging enkele weken geleden op sollicitatiegesprek en kreeg de baan als leraar op de Brusselse school.
In een facebook bericht dat hij afgelopen donderdag plaatste doet hij het hele verhaal uit de doeken. "Het zal niet makkelijk worden op school, veel armoede en weinig kennis van de Nederlandse taal", vertelden ze me op de school. "Dat lukt me wel", dacht ik meteen. "Tussen neus en lippen door werd verteld dat ik niet mag vertellen wat ik ben ... wat ?!, homo dus … Zelfs niet als de kinderen er om zouden vragen".
David nam de baan in eerste instantie aan en was trots toen hij met de sleutel van zijn nieuwe klas het schoolgebouw uitliep. Al snel kreeg hij spijt en besloot hij de school in te lichten dat hij afziet van zijn nieuwe baan als leraar. "Vandaag ben ik nog troster", liet David weten. "Ik ben trots op wie ik ben en iedereen mag dat weten, autochtoon, allochtoon geel met roze stippen, jong of oud. Ik kruip niet terug in de kast".
De school heeft nog geen reactie gegeven op het voorval.
Zie ook: 
bron: GayOkay.nl