vrijdag 11 juli 2014

Paris Fashion Week | "Conchita Wurst is een 'bruid' voor Jean Paul Gaultier" ‼

De Franse modeontwerper Jean Paul Gaultier liet recent een bijzonder model opdraven voor zijn haute-coutureshow: De Oosten- rijkse Eurovisie Songfestival-winnares Conchita Wurst. Bij zijn vorige show mocht Conchita Wurst op de eerste rij zitten, en nu was ze bruid van dienst in de finale van de show tijdens de Parijse couture-week (Paris Fashion Week).

De Franse designer slaagt er telkens in om zijn couture-show met wat vuurwerk te laten eindigen. Dit keer zorgde Songfestival-winnares Conchita Wurst voor de verrassing, ze mocht in de finale de catwalk op. Gaultier heeft al lang grote sympathie voor Wurst. Ik heb Conchita ontmoet toen ze twee jaar geleden naar mijn couture-show kwam kijken. Ik hield van haar look en toen ik hoorde dat ze de kleuren van Oostenrijk zou verdedigen op het Eurovisie Songfestival, was ik in de wolken.
"Toen ze won, werd ik gek van plezier", aldus de modeontwerper. En nu mocht Conchita in de finale van de couture-show lopen, een grote eer, die meestal enkel is weggelegd voor een zeer bekend model of de favoriet van de designer. Eerder liet Gaultier ondermeer al 'Beth Ditto' en 'Dita Von Teese' in zijn shows lopen.

bronnen: HoLeBi.info / YouTube.com